Avatar billede freegeg Nybegynder
27. november 2004 - 14:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

VPN gennem DI-604 router

Jeg har opsat en VPN server på et lokalt netværk, samt tjekket om det kan forbindes til, og det virker fint.

Men når jeg vil forbinde med min eksterne ip/domaine, kan den ikke fange VPN serveren, hvordan skal det sættes op på routeren?

min router har firmware v1.82b2 og H/W: B...
jeg kender ikke så meget til den router, så en god guide gennem det hele kan være godt
Avatar billede bjuhl Nybegynder
28. november 2004 - 17:01 #1
Du skal forwarde port 1701 hvis du connecter via L2TP/IPSec
og port 1723 hvis det er via PPTP
Avatar billede freegeg Nybegynder
29. november 2004 - 09:06 #2
Jeg bruger Windows XP's VPN system, og ved ikke lige hvad port det er, kan jeg finde det nogen stader?

(så jeg ikke åbner begge?)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
29. november 2004 - 09:54 #3
Du åbner bare dem begge.

Hvis det ikke kører ordentligt, så prøv at åbne Port 500 UDP
Avatar billede freegeg Nybegynder
04. december 2004 - 01:07 #4
tak :)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
04. december 2004 - 11:51 #5
Velbekomme
Avatar billede thomaslp Nybegynder
08. maj 2005 - 23:05 #6
Hej,
jeg sidder med samme router/problem. Jeg forwarder trafik på port 1723 og har også åbnet for port 500 men skitet virker ikke. er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
09. maj 2005 - 08:07 #7
Du skal også have forwarded Protokol 53, men den kan du vist ikke manuelt i den router. Men der er sikkert en funktion der hedder VPN Passthrough