Avatar billede johnbr Seniormester
27. november 2004 - 00:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjernt bagudkompatibelt dokument udskrives

Lige pludselig begynder min printer at skrive en masse sider ud, som der bare er en masse forskellige ulæselige teksttegn på.
når jeg checker printeren, skriver den "fjernt bagudkompatibelt dokument"

Hvad sker der?
Avatar billede harryfink Praktikant
07. december 2004 - 02:56 #1
Er lige med på en lytter...
Avatar billede harryfink Praktikant
13. december 2004 - 15:23 #2
Jeg afinstallerede printeren og installerede den igen... Det hjalp! :)
Avatar billede danielmuhlig Nybegynder
14. december 2004 - 22:04 #3
Jeg er d.d. stødt ind i samme 'problem'. Første udprintede side starter med teksten 'MZ' som indikerer, at det er en programfil (.exe eller lignende), der udskrives. Senere kommer teksten "This program cannot be run in DOS mode." - altså helt klart en programfil.

Filen så ud til at blive sat i kø ca. hvert andet minut.

Jeg kørte så en komplet virusscanning af computeren og den fandt et par filer (00003.spl og 00005.spl) i min "c:\winnt\system32\spool\PRINTERS" mappe (der, hvor filer, der skal udprintes, bliver placeret). Filerne var blevet genkendt som W32.HLLW.Gaobot virus.

Sjovt nok blev ingen andre filer med viraet fundet på mine harddiske. Hvordan den bliver sat i kø ved jeg altså ikke, men tilsyneladende sker det ikke fra min computer, for så ville virusprogrammet have funden den originale fil.

Min printer er delt (shared) på lokalnettet (jeg har p.t. ikke tilsluttet andre computere...), så jeg gætter på, at det må være 'udefra' filen bliver sat i kø. Jeg er fast tilsluttet internettet via stofanet, så muligvis kan min printer ses fra andre på stofas del af internettet?

Anyone...?