Avatar billede tsoelberg Nybegynder
26. november 2004 - 19:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problem med LAN forbindelse

Min lillebrors computer har på mystisk vis ikke ret til at bruge vores netværk herhjemme, det har virket førhen men efter vi flyttede switchen ind på hans værelse har hans internet ikke gidet og virke, der er ikke lyd i hans netkort, har prøvet at reparere inde i nætværk egenskaber, men så skriver den "Windows kunne ikke udføre reparationen, fordi følgende handlinger ikke kunne udføres: Fornyelse af IP-adresse" fatter først og fremmest ikke hvordan man fornyer en ip, når vi sidder med en router der burde uddele iper, er 100% tabt, mangler hjælp.

Der er 200 point på højkant...
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. november 2004 - 19:49 #1
Gør følgende.

start med at pinge IP adressen 127.0.0.1 (gå i stard skriv cmd og tryk enter, herefter får du en dos prompt hvor du kan skrive ping 127.0.0.1

Hvis det virker (ja faktisk også hvis det ikke virker) så prøv at fjern IP protokollen fra dit netkort, og geninstaller det.

Næste trind er at fjerne netkortet (fjerne alle drivere og program rester) og derefter geninstallere det.

Sidste trind hvis der stadig ikke er liv i nettet erat prøve med et nyt/andet netkort. Disse går relativt ofte i stykker
Avatar billede tsoelberg Nybegynder
26. november 2004 - 20:05 #2
Okay jeg prøver det, vender tilbage omlidt
Avatar billede halifax Nybegynder
27. november 2004 - 04:36 #3
Du kunne prøve kommandoen ipconfig (klik Start -> Kør skriv ipconfig /? <Enter> for at se alle ulighederne). ipconfig /renew fornyer IP'en.
Avatar billede tsoelberg Nybegynder
27. november 2004 - 14:39 #4
jeg prøver :D
Avatar billede tsoelberg Nybegynder
27. november 2004 - 14:45 #5
Når jeg skriver det der ipconfig /renew skriver den følgende: Der opstod en fejl under forsøg på forny af grænsefladen LAN-forbindelse : Der blev forsøgt en handling, som ikke er en socket"
Avatar billede halifax Nybegynder
27. november 2004 - 15:07 #6
Har I førsøgt med en genstart af routeren? Er det kun den ene pc i netværket, som ikke får tildelt en IP fra den?
Har I kontrolleret (en ekstra gang) at kabler er forbundet rigtigt efter flytning af  switchen.
Avatar billede tsoelberg Nybegynder
27. november 2004 - 18:19 #7
vi har ikke prøvet at genstarte routeren, vi har tjekket kabler osv. og ja, det er kun den ene computer på hele netværket
Avatar billede tsoelberg Nybegynder
27. november 2004 - 18:23 #8
Har prøvet alt og har tilsidst besluttet mig for at lade ham ofre 100kr. i et nyt kort :) Kan man opdele points?
Avatar billede halifax Nybegynder
28. november 2004 - 00:18 #9
Point kan deles, hvis der er afgivet flere svar.

Du kan evt. vente med at lukke spm. til næste uge, hvis han får nyt kort der. For at afprøve om det var løsningen på problemet. Du bestemmer naturligvis selv.
Avatar billede ranglen Nybegynder
28. november 2004 - 00:20 #10
Har du haft problemer med spyware? Jeg synes ofte dette problem omtales i forbindelse med dette..
Avatar billede ranglen Nybegynder
28. november 2004 - 00:22 #11
Hvis kortet var defekt, ville fejlbeskeden med stor sandsynlighed være en anden. Dette lyder som fejl i softwaren (tcp/ip-stacken)
Avatar billede tsoelberg Nybegynder
30. november 2004 - 21:38 #12
fatter keine af det der :P er det ikke nemmere bare og formatere? Han er godt nok ikke så gald for det, men alligevel :)