Avatar billede kox Nybegynder
26. november 2004 - 19:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ny browser, men hvilken?

hej eksperter,
Tror jeg måske efterhånden er ved at være klar til at prøve et alternativ til microsofts internet eksplorer. spørgsmålet er jo så hvilket alternativ er bedst?
jeg forestiller mig det er freeware og at det ikke er alt for nørdet i brug og opsætning og selvfølgelig med de samme muligheder der findes i ie...
lidt har jeg fulgt med og er helt klar over at det langt hen ad vejen er et spørgsmål om religion, så en kort begrundelse hilses velkommen...
laver apple egentligt en browser til win xp (som de laver f.eks. itunes til musik)?
laver de forskellige leveandører mail program der spiller specielt godt med deres browser? eller kan outlook bruges uden ulemper, det er jeg nemlig ok tilfreds med (og har betalt for)...
/kox
Avatar billede buran Nybegynder
26. november 2004 - 22:37 #1
Firefox er helt klart et godt bud, og der sandsynligvis andre end mig der vil skrive.
Den er utroligt nemt at installerer og sætteop, og den dejlig let at arbejde med.
Den et opensource, og dermed gratis.
Den virker fint sammen med m$ outlook, men der findes også Thunderbird.
De kan begge findet her:
http://www.mozilla.org
Avatar billede buran Nybegynder
26. november 2004 - 22:42 #2
Et andet bud er Opera (http://www.opera.com/)
Den er jeg dog ikke særlig vild med...
Denne kommer med den lille åndsvag reklame i toppen, som man så kan side og kigge på (Det gjorde den i hvert fald sidste gang jeg havede fadt i den)
Men udover det virket den fint og er også gratis.

Jeg er personligt klart til firefox så jeg synes du skal starte med den.
Avatar billede kox Nybegynder
27. november 2004 - 00:52 #3
har fundet ud af at det nok var safari jeg søgte, men den kører kun på mac... så må jeg jo købe sådan en næste gang :o)

jeg iler straks til at teste ildræven som jeg faktisk skriver fra lige nu ...

andre må stadig gerne kommentere
Avatar billede kox Nybegynder
27. november 2004 - 00:57 #4
må sige at jeg allerede har et par anker...

den største er at flere sider bla exp ikke udnytter hele skærmens bredde. det hele er 'klumpet sammen' i midten. jeg har ændret i skriftstørrelse men det hjælper ikke...

noget andet er at når jeg i foretrukne, eller bogmærker som de hedder i mit nye liv :o), åbner en mappe og derefter endnu én klapper den første ikke sammen, er det en indstilling??
Avatar billede kox Nybegynder
29. november 2004 - 11:05 #5
buran jeg er omvendt smid et svar
Avatar billede buran Nybegynder
29. november 2004 - 12:42 #6
et svar