Avatar billede bakdyr Nybegynder
16. oktober 1999 - 21:32 Der er 10 kommentarer

Navigator og Eudora

Jeg bruger Windows 98, og jeg bruger Netscape Navigator (ikke Communicator) som browser og Eudoras Light til at læse email.

Når jeg ser på en webside, hvor der er en MAILTO url, og jeg klikker på adressen, burde Eudora åbne et "New Message" vindue. Men der sker ingenting. Det er som om "linket" bare ikke virker. Jeg har sat Eudora som default mail client under PROGRAMMER kontrolpanelet INTERNET.

Er det et spørgsmål om opsætning i Netscape eller ?????
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. oktober 1999 - 22:28 #1
Jeg havde et lign. problem .... prøv at sætte et andet program som default e-mail program, genstarte computeren og sætte Eudora til at være default e-mail program igen.

Det hjalp i mit tilfælde.

Kig evt. også i Eudora om du kan sætte det til at være default e-mail program.
Avatar billede chruker Nybegynder
17. oktober 1999 - 03:08 #2
Jeg mener at Eudora har et menupunkt inde under options, der hedder noget med 'Catch Netscape mailto:' prøv at se om du kan finde den.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 1999 - 08:19 #3
Netscape vil altid være et default e-post program, også selv om den ikke er default Browser. Det er min erfaring. Netscape har også haft en vision, om at sætte sig på e-post.
Avatar billede macp Nybegynder
17. oktober 1999 - 09:02 #4
Til kharder: Nu skrev bakdyr jo altså, at det er Navigator, det drejer sig om, ikke Communicator. Så der er IKKE indbygget e-mail, og så kan programmet vel næppe være default mail-program?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 1999 - 09:40 #5
Sorry Jeg var for ivrig.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. oktober 1999 - 11:30 #6
kharder: Det var det som var mit problem... når jeg browsede rundt med IE og trykke på en email, så åbnede Communicator op, hvor jeg ellers havde sat OE til at være default.
Jeg satte så Communicator til at at være default, genstartede, og satte så OE til at være default, så virkede det!
Avatar billede codpiece Nybegynder
17. oktober 1999 - 16:48 #7
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. oktober 1999 - 19:48 #8
codpiece: Det er jo ikke din skyld, men Eudora er noget *beep*, hvis man ikke kan få det til at virke uden at Eudora køre...
Avatar billede codpiece Nybegynder
18. oktober 1999 - 09:06 #9
Jeg tror ikke det er så meget Eudoras problem som Netscapes.

Jeg bruger NS til daglig og er netop blevet tvunget til at skifte min elskede Eudora ud med et micro$oft produkt. Her oplever jeg samme problem, men fandt også en tilsvarende løsning på det - hvis der er nogen der er intersseret...
Avatar billede codpiece Nybegynder
20. oktober 1999 - 15:06 #10
Bruge Outlook som standard mail program i Netscape:

http://www.macgyver.org/software/nsoutlook.html