Avatar billede jespercp Nybegynder
26. november 2004 - 19:18 Der er 5 kommentarer

Fjerne horisontal scrolling i frame

Hej eksperter,

Jeg har en frame, som insisterer på at vise scrollers både vertikalt og horisontalt. Den horisontale scroller er der bare ikke brug for, da der ikke er noget synligt overflow.

<frame src="left.htm" name="leftFrame" scrolling="NO" noresize>
        <frame src="indholdsrude.htm" name="mainFrame">

Jeg forsøgte at vælge no scrolling som i left-framen, men så scroller den heller ikke vertikalt.

Er der en løsning til at få den til KUN at scrolle vertikalt med IKKE horisontalt?
Avatar billede 20 Nybegynder
26. november 2004 - 19:21 #1
Prøv med "AUTO" istedet for "NO"
Avatar billede j0e Nybegynder
26. november 2004 - 19:23 #2
sorry at jeg hijacker dette spørgsmål... men:

Hvordan opretter jeg mit eget spørgsmål. Kald mig dum har ikke brugt E i lang tid men når jeg finder en kategori der passer kan jeg ikke finde nogen opret spørgsmål... help :(
Avatar billede jespercp Nybegynder
26. november 2004 - 19:27 #3
det har ingen effekt at skrive auto i stedet for NO. Den er jo overbevist om, at der ER et overflow. Det kunne jeg selvfølgelig prøve at reparere, men jeg kan ikke finde det. Der må da være en måde at vælge kun den en scroller?
Avatar billede knudgert Nybegynder
28. november 2004 - 00:20 #4
Kom med et link til din side, men problemet er at der et eller andet, der fylder for meget og giver scroll.
Avatar billede jespercp Nybegynder
28. november 2004 - 00:28 #5
Ja det er jo det. Jeg kan forstå på svar fra andre spørgsmål, at det er umuligt at fjerne den ene scroller uden den anden, så jeg har ændret indholdet på siden og sat det i et div tag med sin egen scroller. Det ser faktisk helt fint ud, så jeg lader det være ved det.