Avatar billede moebiuz Nybegynder
26. november 2004 - 16:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk og hastighed

hey har lige fået en ny bærbar comp med et Intel 802.11g 54Mbit trådløst netværkskort -desuden har jeg et d-link accespoint, som jeg har smidt i min hub, og i den anledning har jeg en del spørsmål:
1. når jeg holder musen henover netværksikonet fortæller den hvor meget hastigheden er - men det svinger mellem 1.0 mbps til 5.5 mbps helt op til 11.0 mbps - hvorfor gør den det, og hvad gør det ved hastigheden på min internet forbindelse (512kb).
2. Ville det gå hurtigere hvis jeg brugte et kabel - ville gerne afprøve det, men af en eller anden grund vil den min comp ikke tilslutte sig internettet hvis jeg sætter et kabel i - den skriver "begrænset eller ingen forbindelse" hvorfor?
som i nok har gættet skyldes dette spørgsmål, at jeg ikke helt er tilfreds med min hastighed - bare hvis nogen skulle være i tvivl.
håber nogen kan hjælpe.
ps: afstanden mellem min comp og accespointet er ca 3 m.
Avatar billede kenp Novice
26. november 2004 - 16:59 #1
1: kunne tyde på at dit accesspoint ikke køre over 11 mbit
2: intet da det stadigvæk er hurtigere end din internet forbindelse
Avatar billede kenp Novice
26. november 2004 - 17:00 #2
hov det var begge 2 til 1.

du husker at slukke dit trådløse netkor tnår du forsøger med kabel ik? den kan ikke finde ud af begge ting på engang
Avatar billede moebiuz Nybegynder
26. november 2004 - 17:34 #3
Nu sagde jeg godt nok d-link, men jeg mente trendnet - tew230apb - ved ikke om det kører 11 mbit, men nogle gange siger den som sagt at hastigheden er 11. mbps og andre gange noget andet - ved du hvorfor?
Nu siger du godt nok det ikke har indflydelse på min internethastighed, men kan dog ikke få den til at kører særlig hurtig i forhold til min gamle comp.
af en eller anden grund virkede det pludselig når jeg skiftede mellem kabel og trådløs - ved ikke hvorfor, havde også slukket det trådløse sidste gang.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
26. november 2004 - 17:39 #4
når jeg tester hastigheden på http://www2.winferno.com/c/101/mr/app2/rapidie_5.aspx?source=0204_468X60_rapidie_32
  får jeg med kabel et resultat der hedder 413 kbps, men uden kabel giver et resultat på 190 kbps
Avatar billede kenp Novice
26. november 2004 - 18:12 #5
nu var den test helle rikke særlig præcis hvis jeg må sige det! den fortalte at min var 256 kbit (j3eg har en 512 og jeg ved jeg kan unytte det hele)

Problemet kan faktisk være andet udstyr som støjer så det ikek kan blive bedre, du kan forsøge at flytte dit AP så det får bedre signal! men hastigheden falder også når du bruger kryptering m.v. og så er det ap du har købt kun på 11 mbit.
Avatar billede moebiuz Nybegynder
12. december 2004 - 11:03 #6
er stadig ikke helt tilfreds med min hastighed, men så må jeg jo bare bruge kabel :-(
smid et svar så kan du få point, og tak for hjælpen.
Avatar billede kenp Novice
12. december 2004 - 11:24 #7
.