Avatar billede runemaxx Nybegynder
26. november 2004 - 16:49 Der er 7 kommentarer

vådt materiale??

Hey!! jeg er igang med et stormvejrs projekt..hvor jeg i billedet har en person med dykkerdragt på...som tilsydladende skal være rimelig våd...men jeg har lidt problemer med at få ham til at se tilstrækkelig våd ud!! er der nogen der nogle ide´er?? evt. hvordan jeg får vandet til at pralle af på ham???
Avatar billede mborchert Nybegynder
08. december 2004 - 01:25 #1
Vand er nok noget af det sværeste at lave i et 3d uni. fordi det kræver så helvedes meget af din maskine.. men hvis det er et enkelt billede så kunne du finde et map med med dråber og så lave et bump-map ud fra dråberne eller lave resten i Photoshop, ellers snakker vi animeret map til animation eller et vildt dynamic system som der kan lave collision på dine partikel-system som spawner nye partikler på kollision......
Avatar billede osborne Nybegynder
19. marts 2005 - 23:04 #2
Prøv at læse have Niel Blevins skriver om "Wet Looking Materials", eneste problem er at det materiale han liker til kræver en blur scripts (og det ser ud som om Blur beta databasen er nede for øjeblikket)...

Men check det evt. selv ud linket til "Wet Looking Materials" er:
http://www.neilblevins.com/cg_education/wet_materials/wet_materials.htm

Håber det hjælper
Avatar billede osborne Nybegynder
19. marts 2005 - 23:06 #3
.. og det med at vand der preller af, lyder som om du evt. kan implementere det med particle flow i Max..
Avatar billede osborne Nybegynder
10. april 2005 - 01:56 #4
Du kunne evt. også bruge animerede materials (lidt afhængig af din mesh og hvordan det skal ses), men jeg kunne forestille mig brug af små video klip med løbende/glinsende vand osv. kunne være en ide?
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:40 #5
Hvad synes du?
Avatar billede osborne Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:14 #6
Hvordan gik det med dit stormvejrs projekt? Kan være du skal lukke dit spørgsmål?
Avatar billede osborne Nybegynder
02. maj 2006 - 23:25 #7
.. bip ..