Avatar billede medjeti Nybegynder
26. november 2004 - 15:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Webshop + integration med C5 - hvordan?

Hejhej,

Jeg er blevet bedt om at lave e-handelløsning, der skal indeholde en eller anden form for integration med kundens C5-system.
Jeg har ikke de helt specifikke krav, men det bliver noget med at opdatere lagerbeholdning, transaktioner ifm. varesalg osv. i den dur.
Jeg har ikke den fjerneste anelse om, hvordan en sådan integration skal/kan foregå, så jeg må have lidt starthjælp: Hvordan løser jeg bedst denne opgave, hvad vil det kræve af udvidelser til C5, hvad vil det kræve af programmering etc.?
Jeg er flydende i ASP og SQL, så webdelen er ingen sag - men jeg aner ikke hvordan C5 hænger sammen, så jeg skal nok have tingene forklaret på ret basalt niveau.

Alt hvad jeg kan få af info, tips, links, ressourcer osv. vil være til stor hjælp.
På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2004 - 15:43 #1
Integrationen kan laves på mange forskellige niveauer. Lige fra at C5 udelukkende modtager eordrer og derefter danner en faktura som ved almindeligt salg (og deraf følgende opdateringer i lageret m.v.) til løsninger hvor lagerkartoteket vises på webshoppen incl. opdateret beholdning og hvor kunden genererer sin egen faktura, opretter sig selv som kunde etc.

Pris og funktionalitet afspejler som sædvandlig hinanden. Programmæssigt kan den lille version af ehandel til c5 købes for kr. 1.050, mens den store koster ca. kr. 10.000. Ved en omfattende integration vil det være en fordel at flytte kundens C5 over på SQL, hvilket koster kr. 1.000 pr. bruger + prisen for en SQL (f.eks. en Small Business Server Premium Edition e.l.).

Efter min opfattelse er du nødt til at involvere en C5 konsulent for at udarbejde den bedste løsning til kunden. Vi deltager gerne (Jylland).
Avatar billede medjeti Nybegynder
30. november 2004 - 12:29 #2
Okay, det lyder meget fint det hele.
Det bliver nok den skrabede version, vi sigter efter, men jeg ville meget gerne vide mere om specifikationerne for ehandelspakken - dels internt, dels mht. at programmere op imod systemet fra en ekstern applikation. Jeg har ledt og ledt, men uden succes - du ligger vel ikke inde med et par links eller noget lignende, der forklarer lidt om de tekniske aspekter?
Og mens vi er igang, kan du så give en idé - time-/prismæssigt - om hvor omfattende det vil være at få lidt konsulenthjælp til en sådan opgave?

På forhånd tak.
Avatar billede jolly91 Nybegynder
21. januar 2005 - 22:25 #3
Den skrabede version og også den mest brugte er e-ordre modtagelse. Det betyder at du fra webshoppen sender en email med oplsyningerne om kundens køb samt kundeoplysninger. I c5 opsættes dette som en skabelon hvor man opsætter at C5 læser de mails som hedder specifikt XXXXXXX i emnelinien og fra en bestemt afsender. I mailen læser den så først kundeoplysningerne ved hjælp af en linie og tegn opsætning eksempelvis linie 3 og starter ved tegn nr 4 og er 20 karaktere langt. og så fremdeles. Herefter sætter man op at efter eksempelvis ££££ kommer første ordrelinier og herefter er det samme princip igen med efter 3 tegn er det og det er 4 langt og efter 7 tegn er det varenummer og det er 8 langt m.v
Avatar billede jolly91 Nybegynder
21. januar 2005 - 22:26 #4
overnstående skulle dække det der er at vide om ehandel 1
Avatar billede medjeti Nybegynder
02. februar 2005 - 11:32 #5
Super, lige det jeg var ude efter. Takker!