Avatar billede m3q Nybegynder
25. november 2004 - 22:59 Der er 10 kommentarer

Forbindelse ryger ud med Wireless!

Hej..

jeg har fpr nylig fået et problem med min trådløse Linksys router... der har aldrig været nogle problemer med den, menpludselig en dag begyndte den bare at hoppe ud, og det er sådan at når jeg bliver smidt af kommer jeg ikke på det nærmeste stykke tid, men af og til kommer jeg på igen, og sådan har det kørt et par dage nu!

som sagt er det en linksys router, der er koblet til 2 computere... den anden computer kører fint de gange jeg har afprøvet, så det er lidt af et mysterie for mig, har prøvet "Repair Connection", men det virker ikke...

nogen der har en ide til hvad det kan være?
og evt. en løsning ;)
Avatar billede kenp Novice
25. november 2004 - 23:05 #1
har du prøvet at slukek go tænde din router? det kan jo også være der er en anden som har fået trådløst net i nærheden af dig hvor det så forstyrrer.
Avatar billede m3q Nybegynder
25. november 2004 - 23:09 #2
kan man ikke skifte channels eller lign. så for at forhindre sådan noget?
Avatar billede kenp Novice
25. november 2004 - 23:19 #3
jo man kan skifte kanal, sætte WEP eller WPA kryptering på, Skjule sit SSID, Aktiver mac-filtrering.
Avatar billede m3q Nybegynder
25. november 2004 - 23:20 #4
den siger godt nok at den syntes jeg skulle sætte WEP kryptering på!
Avatar billede kenp Novice
25. november 2004 - 23:23 #5
Så gør det ;)
Avatar billede m3q Nybegynder
25. november 2004 - 23:27 #6
but how?
Avatar billede kenp Novice
25. november 2004 - 23:32 #7
Logger ind i din router også sætter det til. www.linksys.com har en ganske glimrende manual til det.
Avatar billede m3q Nybegynder
25. november 2004 - 23:33 #8
tak... vil lige prøve det så!
Avatar billede m3q Nybegynder
25. november 2004 - 23:49 #9
den smed mig af da jeg prøvede, og den vil ikke beholde den posætning hver gang jeg trykker Anvend og OK... så går nettet ud og då er den tilbage på normal indtillinger
Avatar billede zeth2610 Nybegynder
13. december 2004 - 01:14 #10
Har samme problem som m3g..

Har også en Linksys router.. Og har heller ikke haft problemer med min før..

Det hjælper intet at genstarter router eller modem..

Og det har heller intet at gøre med kryptering af linien.. :(

I må da ku' hjælpe os! :)