Avatar billede mhq Nybegynder
25. november 2004 - 22:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Subdatasheet i subform (subform vist i Table view)

Har en tabel med en "undertabel". (Linket vha autonummer)

Ved at åbne Parent tabellen som almindelig tabel, kommer der "+" yderst til venstre.

Problem: Denne expand funktionalitet (som "+" giver) vil jeg RIGTIG gerne have med over i en form, hvor parent tabellen er subform og vises i "Table view",- men hvordan?
Avatar billede mugs Novice
25. november 2004 - 22:39 #1
Er ikke helt klar over hvad du mener.
Men hvis du ønsker en subform "linket" til din parent, skal du se på egenskaberne Overordnede og Underordnede felter.
Avatar billede mhq Nybegynder
25. november 2004 - 22:46 #2
Linket er OK (Parent/Child)

Når jeg åbner tabellen Parent i View mode, kan jeg trykke på et "+" yderst til venstre for hver Record. Herefter åbnes (expand) som bekendt Subdatasheet tabellen med det opsatte link som kriterie.

Håber det hjalp en smule på forklaringen ?
25. november 2004 - 23:16 #3
Jeg tror ikke, at det kan lade sig gøre (med mindre, du selv programmerer det på en eller anden måde, eller finder et 3. parts komponent, som kan gøre det samme).

Men har du brug for, at det er en "formular"?
Du kan jo indsætte en tabel som subform, hvorved du har den ønskede funktionalitet. Du kan selvfølgelig ikke undvære en formular, hvis du har noget VB-kode på den. Men hvis ikke, kunne du måske 'nøjes' med tabellen?
Avatar billede mhq Nybegynder
25. november 2004 - 23:19 #4
Hej Thomas.
Det er netop ved indsættelse af denne tabel som subform, at jeg ikke får funktionaliteten med, hvlket undrer mig såre. Har været inde i formen og sat Properties for tabellen. Men det kommer ikke med.
25. november 2004 - 23:22 #5
hmm, hvis jeg indsætter en tabel som subform på en formular, så her jeg expand-muligheden i subformen stadig!?
Avatar billede mhq Nybegynder
28. november 2004 - 22:14 #6
Hej Thomas,- Bruger du Access2000?
Avatar billede mhq Nybegynder
28. november 2004 - 22:58 #7
Fandt selv svaret: Den tabel som man ønsker der skal expandes med, skal oprettes som en selvstændig subform under Parent tabellen i formen!
28. november 2004 - 23:52 #8
Ja, jeg bruger Access 2000 (og alle de andre)

Godt, at du fandt ud af det :o)

Lukker du så ikke lige spm?