Avatar billede lejak Nybegynder
25. november 2004 - 19:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Servicepack2 og dagpengekort-problem

Hej med jer.

I week-enden skulle jeg udfylde og indsende mit dagpengekort via nettet. Det har ikke tidliger voldt mig nogle problemer, men denne gang kunne jeg slet ikke komme på - fik den samme fejl igen og igen - der blev henvist til en fejl i IE ??

Jeg satte derfor min gamle pc til og kunne indmelde uden problemer.

Jeg har efterfølgende fået at vide, at det kan være servicepack 2 der giver problemet da den indeholder langt mere sikkerhed end tidligere. Er det korrekt og hvordan løser jeg problemet - skal jeg evt. afinstallere servicepakken igen ??

På forhånd tak.

Lene
Avatar billede vejmand Juniormester
25. november 2004 - 20:12 #1
Det bliver lidt lettere at hjælpe hvis du kopierer fejlen herind.
c",)
Avatar billede lejak Nybegynder
25. november 2004 - 20:30 #2
Da kortet er sendt og valideret fra en anden pc er det ikke længere muligt at fremprovokere fejlen......så der går en måned før problemet opstår igen.

Men er der noget om snakken om at det kan være servicepakken der skaber problemet pga den høje sikkerhed i pakken??

Kan pakken afinstalleres igen uden problemer??

Lene
Avatar billede vejmand Juniormester
25. november 2004 - 20:36 #3
Uden at kende fejlmeldingen er det ikke til at sige om det er SP2 som er problemet.
Men den kan sagtens afinstalleres igen.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;875350
Avatar billede thesurfer Nybegynder
25. november 2004 - 20:47 #4
Jeg synes at Service Pack 2 og Internet Explorer er en dårlig kombination.
Den dårlige del af kombinationen, er Internet Explorer.

Brug en anden browser, da Internet Explorer har en masse sikkerhedsfejl (i forhold til andre browsere), og selv det amerikanske Computer Emergency Response Team (computer team der advarer om fejl og risici) anbefaler en anden browser.

Læs http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24297
Avatar billede miss-g Seniormester
26. november 2004 - 00:54 #5
Jeg har også SP2, og sagtens kunnet indtaste mine dagpenge.

Er det HK du skal igennem - jeg bruger denne side:
https://netservice.hk.dk/
Avatar billede lejak Nybegynder
26. november 2004 - 07:50 #6
Okay - tak for din forklaring - jeg så og funderer over hvilken explorere der er den beste efter jeg har læst artiklen - opera eller mozilla ?
Avatar billede lejak Nybegynder
26. november 2004 - 07:50 #7
Nej, jeg er ikke medlem af HK, men tak for oplysningen alligevel *s*
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2004 - 20:05 #8
Jeg bruger Opera, da jeg føler Opera er stabil, og at Mozilla FireFox er mangelfuld..

Forskellen er, at FireFox som standard/default er "tom".. man skal selv installere plugins, så den kan det man vil ha'..
Der er heldigvis en masse gratis plugins, som kan downloades.. mener jeg ikke at man kan med Opera..

Men, jeg foretrækker Opera :-)

Jeg vil foreslå at du tester både Opera og Mozilla FireFox. De er begge gode, så det er en smagssag.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. november 2004 - 21:13 #9
Avatar billede lejak Nybegynder
28. november 2004 - 21:10 #10
Nu har jeg hentet opera og vil gerne vide hvad jeg så skal - skal jeg blot installere den og så kører resten af sig selv - eller skal jeg afinstaller internet explorer ??
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 21:54 #11
Du installerer bare Opera, og bruger den i stedet for Internet Explorer. IE skal ikke afinstalleres.

Du kan læse om Operas featuers her: http://www.opera.com/features/

Du kan evt læse http://tntluoma.com/opera/lover/7/ for at lære Opera at kende.
Noget jeg helt klart anbefaler, at du sætter dig ind i, er Mouse Gestures. Med MG kan du udføre kommandoer med musen.

Mouse gestures: http://www.opera.com/features/mouse/
Avatar billede lejak Nybegynder
28. november 2004 - 22:07 #12
Undskyld mange gange - jeg ville have delt pointene mellem jer - men det mislykkedes for mig.........jeg syntes bestemt dine svar har fortjent point....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. november 2004 - 22:10 #13
lejak> Ingen problemer :-)

Vejmand kan altid oprette et spm til os, og derved fordele pointsne.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. november 2004 - 23:13 #14
Selvfølgelig, kommer her:

http://www.eksperten.dk/spm/566027

c",)