Avatar billede anderx Nybegynder
25. november 2004 - 17:32 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ang. ram til min pc

hey alle....

jeg skal lige høre om der er nogen der har nogen tips ang. ram

jeg skal have noget dual kit ram helst 2 X 512 men er der nogen der har et godt eksempel på nogen som jeg kan få god ydelse ud af?

mit b kort er
ABIT IC7-MAX 3
cpuen er
2.8 GHZ Prescott 1 mb cache
Avatar billede winchester Nybegynder
25. november 2004 - 17:51 #1
Geil Ultra Platinum pc3200:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=89291

Supergode ram, er blevet meget billige her på det sidste.

Du kan evt. også læse nogle af disse tests igennem og se om du finder noget du synes om:
http://www.tweak.dk/tests_ram.php
Avatar billede anderx Nybegynder
25. november 2004 - 17:52 #2
jeg har kigget lidt på de her
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=271
ved ikke hvad du syntes om dem Winchester??
Avatar billede winchester Nybegynder
25. november 2004 - 17:57 #3
Corsair XMS er altid godt :). Og skal du overclocke er det også helt klart bedre at vælge pc3500+ ram.
Avatar billede winchester Nybegynder
25. november 2004 - 17:57 #4
pc3500+ = pc3500 ram eller højere ;)
Avatar billede anderx Nybegynder
25. november 2004 - 18:08 #5
ok hvis det er jeg vælger de corsair ram tror du så min computer loser noget røv ?
Avatar billede winchester Nybegynder
25. november 2004 - 18:34 #6
Ja hvis du clocker din cpu gør den.

Har læst at prescott først rigtig kommer til sin ret overfor northwood når den når en clockfrekvens på 3.5Ghz eller derover.
Så du har lidt at arbejde med. Men det er bestemt muligt med ordenlig køling og disse ram.
Avatar billede anderx Nybegynder
25. november 2004 - 18:47 #7
ok
hvad med de her så
http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame.asp?Produktid=39034761
hvad er syntes du der er bedst ?
dem der eller corsair jeg havde kiggede på?
Avatar billede winchester Nybegynder
25. november 2004 - 18:53 #8
A-data er vellidt og har mange gode anmeldelser. Og så koster de ikke så meget som Corsairs pc4000.
Nok dem jeg ville vælge hvis jeg skulle have pc4000 ram. Mest pga. rosen og prisen. Du får mere value for pengene ved at købe A-data.

Men næsten alle producenter har udgivet pc4000 ram. Kingston HyperX, Mushkin, OCS osv. Hvem der er bedst er mange gange smag og behag.
Avatar billede freehelp Praktikant
25. november 2004 - 19:14 #9
http://www.tweakup.dk/article/432/dk/

Super RAM

Det er så minimalt mere du får udaf at smide PC3500 eller højere i da bundkortet kun understøtter PC3200.
Avatar billede freehelp Praktikant
25. november 2004 - 19:15 #10
Du skal også sørge for at få noget god kølig til den CPU for prescott er rygende varm som standard! og skal du clocke stiger den væsenligt
Avatar billede anderx Nybegynder
25. november 2004 - 19:26 #11
freehelp hmm mit kort understøtter da mere mener jeg det er jeg sikker på

det er jo abit ic7-max3
Avatar billede anderx Nybegynder
25. november 2004 - 19:27 #12
winchester ja det er rigtigt nok
men jeg har bare hørt corsair ram er noget af det bedste men ok det er kun det jeg har hørt
Avatar billede freehelp Praktikant
26. november 2004 - 08:31 #13
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39457

Det understøtter PC3200. Jeg har selv kortet
Avatar billede winchester Nybegynder
26. november 2004 - 12:37 #14
anderx: Dit bundkort understøtter pc3200 = fsb200. Du kan dog hæve fsb på ram og cpu, dvs. overclocke - hvilket dit board er god til.
Men officielt understøtter det pc3200 som max. af de tidligere mest normale ram-typer. Nemlig pc2100, pc2700 og pc3200.
Avatar billede anderx Nybegynder
26. november 2004 - 17:10 #15
ok men jeg har fundet ud af det :) nu og jeg køber bare de corsair ram der men jeg takker til jer alle sammen der :)
Avatar billede winchester Nybegynder
26. november 2004 - 17:31 #16
Velbekomme.