Avatar billede erikmailand Nybegynder
25. november 2004 - 16:45 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

er et tv-kort løsningen?

Hej.!
Ved godt jeg har et spørgsmål åben i en anden kategori med det samme emne, men der var ikke rigtig nogen respons, så nu prøver jeg her.!

Jeg vil gerne kunne optage tv på min pc, i stedet for på den gamle video :-)

er et tv-kort løsningen?? er der nogen der har et tip til en god billig en..

MVH
  Erik Mailand
Avatar billede webgon Nybegynder
25. november 2004 - 16:51 #1
Det er nemlig lige det det er ;-)

Jeg har fundet et godt et her, til 384 kr.
Det kan du optage med, der medfølger software og du kan endda se tekst-tv..

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=PCTVRAVE&goto=productinfo&mainfunc=link

Mht. dit andet spørgsmål, bør du nok lukke det ved selv at poste et svar og evt. referere til dette sprøgsmål.

/webgon
Avatar billede tubber Juniormester
25. november 2004 - 16:54 #2
Jeg ved godt der er mange ok og billige kort på markedet, men jeg vil helt klart anbefale at ofre en 8-900 kr. på det og få et Hauppage WinTV 250 da det har Hardware MPEG2 encoder, det vil sige at den encoder i DVD format og uden at tage CPU tid....

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43569

/Tubber
Avatar billede percilidax Nybegynder
25. november 2004 - 22:05 #3
Jeg ville vælge en eksternboks med USB 2.0, da der er altid forekommer støj  fra de andre komponenter i kabinettet - jo billigere tv-kort desto større er changen for støj.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101604

/per
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
26. november 2004 - 10:08 #4
PCTVrave er ikke et særlig godt tv-kort. Dårlig kvalitet og monolyd.
Men det kommer selvfølgelig an på hvad du er på udkig efter.

Extern USB vil jeg mene er ganske unødvendigt, kvalitetsmæssigt, når du alligevel er oppe på 800,-. Så ofre hellere pengene på Haupaugge PVR 250 med MPEG2 decoder og fjernbetjening, som tubber foreslår. Kanon kvalitet og belaster overhovedet ikke CPU´en.

Men igen, er det måske lige voldsomt, hvis du ikke kommer til at bruge det meget, så er PCTV rave måske en OK løsning, hvis du ikke har brug for noget bedre end VHS-kvalitet.
Avatar billede tubber Juniormester
26. november 2004 - 12:03 #5
Jeg ville holde mig laaangt væk fra PCTV Rave og andre pinnacle kort, fordi de laver hardware til bestemte chipset så det er slet ikke sikkert det vil virke i din PC....

Har selv haft et PCTVRave da jeg fik det havde jeg et bundkort med ALI chipset, der vikerde det kun i win98 med 3. parts software, så fik jeg et med via der spillede det og nu har jeg et med sis og der virker det slet ikke så jeg solgte det og spare selv sammen til det hauppage kort......

/Tubber
Avatar billede erikmailand Nybegynder
26. november 2004 - 12:31 #6
det er som sagt kun en nødvendighed at jeg kan optage!! og evt høre radio. det må gerne være lift bedre en vhs men behøver ikke at være i "Dvd-kvalitet"

og prisen ca 250-500 med mindre man ikke kan få noget ordentlig til den pris??
Avatar billede tubber Juniormester
26. november 2004 - 13:33 #7
Kan du godt, men jeg vil da helt klart smide de sidste penge i og få det haupagge kort. Jeg skal bruge mit til at hente video ind fra vores analoge video kamera og det er jo langt fra DVD kvalitet, men der er jo så ikke yderligere kvalitets tab samt det tager ikke CPU kraft at optage......

De billigere kort optager i AVI og så skal man selv lave mpg, mpg2 eller divx og det tager ca. en halv nat at lave formatet om, og det er næsten nødvendigt at gøre det da rå AVI fylder et ondt ord. Med Haupagge kortet så er det gjort i det det bliver lagt ind, det vil sige det tager den tid som det tager at optage udsendelsen, du kan jo bare vælge mpg1 og så lave videoCD på enten en CD eller DVD der kan være ca. 6 timers videocd på en DVD og 45 min. på en CD.......

/Tubber
Avatar billede erikmailand Nybegynder
26. november 2004 - 18:07 #8
synes bare det er lidt mange penge, da jeg nok kun kommer til at bruge det ca 4-5 timer pr mdr.

+ høre radio

det behøver sådan set ikke være meget bedre en vhs kvalitet.
Avatar billede webgon Nybegynder
26. november 2004 - 23:05 #9
Derfor synes jeg også det forslag jeg gav, passer godt til dine behov =)
Avatar billede erikmailand Nybegynder
27. november 2004 - 18:17 #10
har fundet et i bilkabladet :-)

Elements stereo tv-turnerkort optager i mpeg 4,2 el 1.. det koster 399.-  lyder det ok??
Avatar billede webgon Nybegynder
27. november 2004 - 18:59 #11
Det lyder meget som et meget fornuftigt valg efter min mening, og udfra de behov du har ;-)