Avatar billede silvaxx Nybegynder
25. november 2004 - 14:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af advanceret netværk - muligvis VPN-løsning

Problemet: Jeg skal have adgang til mine forældres harddiske som om de sad i mit kabintet - dvs mounted i 'Denne Computer'.

Det er en nødvendighed at jeg har DIREKTE adgang til dem, således at jeg kan arbejde på dem som var de normale drev. Ikke bare via et stykke remote desktop-software..

Det nuværende hardware-setup: På én fysisk lokation er der 3 maskiner, alle 3 er forbundet via en router til internettet. Der er en statisk ip.

På en anden fysisk lokation (hvor jeg sidder), er der mig, min bærbare og en router. Her er der også statisk ip-adresse.

Hvad gør jeg? Hvordan løser jeg problemet?
Avatar billede kenp Novice
25. november 2004 - 15:30 #1
www.webdrive.com er en mulighed.
Avatar billede silvaxx Nybegynder
25. november 2004 - 16:31 #2
Det virker jo helt perfekt til det jeg skal. Men.. rent sikkerhedsmæssigt, der kan det da ikke være super godt?
Avatar billede kenp Novice
25. november 2004 - 16:44 #3
rent sikkerheds mæssigt er sikkerheden som en FTP så ja den kunne være bedre!, men du kan jo bruge den indbyggede VPN klient/server i din xp til at lave størrer sikkerhd på trafikken.
Avatar billede silvaxx Nybegynder
25. november 2004 - 16:45 #4
Ja det er selvfølgelig rigtigt nok. Det ta'r jeg som et svar.. tak skal du have :)
Avatar billede kenp Novice
25. november 2004 - 16:50 #5
:) vil altså lige ligge et svar...