Avatar billede Slettet bruger
25. november 2004 - 13:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Aldi computer.

Jeg har købt en computer hos aldi.
Da jeg så havde installeret cs og ville spille det kørte det godt. Men så når computeren har været inde i cs 5-10 mins så genstarter computeren. Jeg fik den hurtigt byttet men det sker det samme med den nye.
Tror at det er Processoren der bliver for varm og genstarter.
Hvordan kan jeg se hvor varm CPUen er? skal man bruge et program?
Eller har du købt den samme computer som jeg har? så skriv
På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede tubber Juniormester
25. november 2004 - 13:30 #1
Du kan hente speedfan her det skulle være ok til at aflæse temp med:
http://www.almico.com/speedfan.php

Her er et andet program til at vise cpu, ram og hd info med:
http://www.cpuid.com/cpuz.php

Ellers kan du hente Everest Home Edition på http://www.lavalys.com det kan fortælle en masse om din hardware, der kunne det være rart at hører hvad for en CPU du har, bundkort og evt. grafikkort.....

Har haft et lignende problem med et grafikkort der blev for varmt. Det problem kan komme fordi grafikkortet er med passiv køling

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
25. november 2004 - 13:31 #2
Sammen med CPU info så skriv også lige CPU temperatur :)
Avatar billede jewler Nybegynder
25. november 2004 - 16:27 #3
Hej - jeg købte også computer i Aldi i går. Jeg har samme problem i TocaRace Driver 2.
Avatar billede tubber Juniormester
25. november 2004 - 16:52 #4
Hvad er det for driver der er installeret til grafikkortet ?
Avatar billede jewler Nybegynder
25. november 2004 - 20:36 #5
Hvor kan man se det? processeren er en Pentium 4 550 med 3,4 GHz Intel Prescot. Grafikkortet er et nvidia GeForce 6610 XL.
Avatar billede jewler Nybegynder
25. november 2004 - 21:30 #6
Har lige fundet at driverversionen til grafikkortet hedder: 6.6.7.2
Avatar billede tubber Juniormester
26. november 2004 - 03:06 #7
hmmm det version nummer ligner mere noget til et ATI....
Prøv med detonator 40.72
http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_40.72.html

Det skulle være den mest stabile....
Avatar billede jewler Nybegynder
27. november 2004 - 00:28 #8
Har hentet den, men det hjælper ikke!!!ØVØV
Avatar billede tubber Juniormester
27. november 2004 - 15:50 #9
Ok så er det nok ikke driver.....

Prøv at tage låget af næste gang det sker og så mærk på grafikkortet om det er meget varmt....

Vil lige sige at alt efter hvad garanti der er på den at den kan ryge hvis låget pilles af kabinettet.......

Hvis i piller låget af, så se også lige om det er med blæser eller passiv køling på grafikkortet.....

En anden ting det kan være er RAM fejl det kan i teste med memtest86 som kan hentes på http://www.memtest86.com
Avatar billede ubimin Nybegynder
03. december 2004 - 14:38 #10
Havde samme problem med min. Prøv følgende:

Højreklik Denne computer
Vælg Avanceret
Vælg indstillinger i Start og genoprettelse
Fjern fluebenet på Genstart automatisk i Systemfejl comboboksen.

Jeg har ikke haft problemet efter jeg gjode det.
Avatar billede tubber Juniormester
03. december 2004 - 16:39 #11
Det lydder lidt som held ubimin, for den den funktion faktisk gør er at man ikke får den blå skærm......

Men prøv alligevel at gør som han skriver og kommer den blå skærm så smid fejlkoden her ind....
Den ligner lidt det her 0x00000000 kan dog se anderledes ud, den består af tallene 0-9 samt bogstaverne A-F da det er en HEX kode...

/Tubber
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2004 - 20:40 #12
den skriver:
BAD_POOL_CALLER

***STOP: 0x000000c2 ( 0x00000007, 0x00000CD4, 0x020A0001, 0x81EDZA60)
Avatar billede tubber Juniormester
10. december 2004 - 04:24 #13
Har du Iomegaware 2.0 ? (aner ikke hvad det er) den kan nemlig give en lignende fejl.
http://support.microsoft.com/?kbid=309155
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2005 - 22:58 #14
Han kørte med internet gennem et usb stik det var grunden til at den genstartede :S