Avatar billede denje11 Nybegynder
25. november 2004 - 12:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

deling af mapper med kode

hey

jeg sidder med mit xp home hvor jeg gerne vil gøre sådan at der popper en logon vidue op n en person prøver at komme ind p min computer. jeg ved godt hvordan man gør i xp pro man kan ikke finde ud a det i home nogen der kan hjælpe??
Avatar billede serverservice Praktikant
25. november 2004 - 12:45 #1
nysgerrig , hvordan gør du det i xp pro?
Avatar billede jimse Nybegynder
25. november 2004 - 13:00 #2
start/indtillinger/kontrolpanel/brugerkonti/avanceret

Sæt hak i "kræver, at bruger trykker på ctrl+alt+del

Er det et du mener?
Avatar billede serverservice Praktikant
25. november 2004 - 13:04 #3
nå så var der noget jeg misforstod - jeg troede du mente at du kunne få en popup hvis nogle forsøgte at logge på udefra - hacke altså.

du skal så :Gå i - kontrolpanel, brugerkonti- skift måden hvorpå brugere logger af og på - fjern hak i "brug velkomstsiden" - hjalp det?
Avatar billede denje11 Nybegynder
25. november 2004 - 17:56 #4
tror i har misforstået mig...

Hvis man sidder på et lan og man deler en mappe...
men man vil gerne ha at det ikke er alle som kan se hvad der er i mappen. Hvis man så tager f.eks. stifinder og går ind i f.eks. mshome ligger min computer der som f.eks. kunne hedde denje11 så trykker man på denje11 for at se hvad jeg deler. Det er der jeg gerne vil have der kommer en boks op hvor der står at man skal skrive et brugernavn og tilhørende kode som jeg har oprettet. På den måde er det mig der bestemmer som kan se hvad jeg her..

i pro er der en et flueben der skal fjerne i funktioner mappe indstilling mener den hedder brug avanceret fildeling

Denje11
Avatar billede serverservice Praktikant
25. november 2004 - 18:00 #5
Ok så skal du ændre dine permissions på mappen under egenskaber - deling og sikkerhed..
Avatar billede denje11 Nybegynder
25. november 2004 - 18:04 #6
hmm tror ikke jeg kan i home edition eller så mangler jeg at slå et eller andet til..
den er der kun i pro hvis man har slået det til i mppeinstillinger..
Avatar billede serverservice Praktikant
25. november 2004 - 18:11 #7
jeg har desværre ikke home , men hvis du tager egenskaber på "min computer"- administrér - under brugere skal du disable guest accounten - hvis ikke gjort allerede?
Avatar billede denje11 Nybegynder
25. november 2004 - 18:12 #8
tror desværre jeg har fundet svaret øv

http://www.wintip.dk/win32/guides/net/xp/smpl_shr.htm

læs nederst
Avatar billede denje11 Nybegynder
21. februar 2005 - 14:44 #9
wdvf