Avatar billede flemming_h Nybegynder
25. november 2004 - 11:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bruger rettighedder på mapper forsvinder ved flytning fra win2000

Jeg har en ny win 2003 server som skal køre som filserver, når jeg flytter mapperne fra win2000 og over på win2003 serveren sletter den bruger rettighedderne, kan det ikke gøres så den beholder de rettighedder, de køre i samme domaine..????
Avatar billede holmus Nybegynder
25. november 2004 - 11:54 #1
Hej Flemming

Du skal bare benytte xcopy i en dosprompt med nogle parametre. Læs mere om dem her:
http://www.computerhope.com/xcopyhlp.htm
Avatar billede ranglen Nybegynder
25. november 2004 - 12:00 #2
Jeg tror nu ikke man kan bruge xcopy til at bevare ntfs rettigheder, når der kopieres over netværk.

Èn måde som virker: brug det indbyggede backup-værktøj til at lave backup af dine mapper. Her bevares ntfs-rettighederne.
Avatar billede janius Nybegynder
25. november 2004 - 12:43 #3
Secure Copy kunne være en mulighed, da den er nem at have med at gøre, kan utrolig meget og også kan scheduleres til at køre når det passer. Kan både tage rettigheder men også eventuelle shares med over på den nye server.
http://www.scriptlogic.com/eng/products/securecopy/main.asp
Avatar billede flemming_h Nybegynder
25. november 2004 - 12:58 #4
Ok takker for de svar, jeg tester lige...
Avatar billede holmus Nybegynder
25. november 2004 - 13:16 #5
I følge whitepapers fra Microsoft, er måden du overfører filer fra en sbs2000 til en sbs2003 at benytte xcopy, da rettighederne således bliver overført. Og det er på trods af at der ikke er trust mellem disse...
Avatar billede flemming_h Nybegynder
25. november 2004 - 14:42 #6
Så er testen forbi, Xcopy virker men " securecopy " løser alle mine problemer, jeg har ca. 120 GB data fordelt på 3 server som skal samles på en ny win 2003, så mange tak for hjælpen...
Avatar billede flemming_h Nybegynder
25. november 2004 - 14:47 #7
Så er testen forbi, Xcopy virker men " securecopy " løser alle mine problemer, jeg har ca. 120 GB data fordelt på 3 server som skal samles på en ny win 2003, så mange tak for hjælpen...
så janius, smid lige en kommentar så du kan få dine point....
Avatar billede rumble Nybegynder
29. november 2004 - 11:49 #8
Hej Flemming

Jeg ville høre om det var i forbindelse med migrering af bruger. Der findes mange gode vkt. Her et link http://www.computerperformance.co.uk/w2k3/W2K3_ADMT.htm