Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
24. november 2004 - 20:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

forkert CPU?

hej eksperter :)

jeg har haft en del bøvl den sidste tid med at få opgraderet min PC!

jeg har anskaffet mig et nyt bundkort og regnede med det blot var at sætte den i, men så nemt gik det ikke! :(

jeg har oprettet en del spørgsmål herinde, men det har intet resultat givet!

forleden da havde jeg besøg af en kammersjuk med en del forstand på IT som sagde at det ikke virkede da min CPU (intel celeron 1.8) kørte 366FSB og derfor ikke virkede med mit nye bundkort som var +400FSB...

nu er mit spørgsmål så - passer det? jeg har ikke selv kunne finde en side på nettet som beskrev en Intel Celeron 1.8-processor med 366FSB, og jeg er derfor kommet i tvivl om det er fejlen alligevel?

det ville jo være træls at invistere i en ny CPU hvis den heller ikke virker! (har allerede spildt 600kr på ram da jeg troede det var fejlen i første omgang)

bundkort: http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=612
ram: 2x256-2100-DDR-ram (elexir)
PSU: helt ny northQ (mener PSU er ligmed strømforsyning ;))
CPU: Intel Celeron 1.8 (mere ved jeg ikke om den)

- på forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede kontrol Nybegynder
24. november 2004 - 21:31 #1
P4 1.8GHz Fsb=400

Dit nye kort burde virke fint, men du bør lige undersøge om der er en jumper der angiver fsb=100 (100*4=400). Når det så er på plads, bør du resette (clear) din bios.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. november 2004 - 00:48 #2
Din cpu er desværre ikke understøttet, så din kammerat har ret. Se denne liste:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_cpu_support_detail.php?UID=612&kind=1
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
25. november 2004 - 09:25 #3
Hans ven har jo alligevel så ikke ret eftersom at den ikke er understøttet pga det er en Willamette og IKKE noget med at det er en 91.5mhz FSB (4x91.5=366Mhz FSB) eftersom at en Celeron Willamette jo så kører 100Mhz FSB og ikke kun 91.5Mhz FSB...
Men vil nok foreslå dig at købe en nyere eventuelt en 2.0 eller højere men ikke under 2.0 hvis det er en Celeron da boardet skal have en Northwood..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. november 2004 - 11:06 #4
Mente bare at han havde ret i at den ikke var understøttet. Det kunne jo være ligegyldigt med de tekniske detaljer, når der præcis står i URL'en hvilke cpu'er der er understøttet *s*
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
25. november 2004 - 19:13 #5
mange tak for svarerne :D så kan jeg fortælle ham hvor stort et geni han er! hehe... bare skod jeg så skal ud og bruge 1000kr på en ny CPU! :S

nogen gode forslag? skal gerne være 533FSB da jeg så både kan bruge mine 2100-ram og de 3200 jeg også købte! :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. november 2004 - 19:36 #6
Tjaa.. når du skal ud og købe ind, så synes dette et godt valg efter min mening:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17261
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
25. november 2004 - 20:37 #7
okay også den jeg selv har haft kig på - dejlig med lidt bekræfttigelse... :)

lægger i nogen svar?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. november 2004 - 20:42 #8
Her er et fra mig ..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
25. november 2004 - 22:59 #9
Takker for point :)