Avatar billede malisa Nybegynder
24. november 2004 - 20:26 Der er 2 kommentarer

Hvad betyder følgende kode?

Hej
Jeg er lig gået igang med at lære mig selv Lingo. Kan du fotælle mig, hvad følgende kode betyder?

on new me, name, memberNumber
me.name = name
north = void
south = void
west = north
east = void
look = memberNumber
return me
end.
Det er især Void, jeg er i tviv om. Hvad gøre den?
Tak på forhånden
Malisa
Avatar billede gotsaed Praktikant
24. november 2004 - 20:40 #1
Jeg ved ikke hvad Lingo er men det engelske ord void betyder tom eller uden betydning.
Avatar billede lingodingo Nybegynder
24. november 2004 - 22:38 #2
Hej
Du har fat i begyndelsen af et parents script. Jeg vil anbefale dig at læse om ”new” , ”parents” script og ”me” i Directors help.
Med den metode kan du lave et objekter som kan bruges af  fx. flere forskellige sprits.
J