Avatar billede tony-tiger Nybegynder
24. november 2004 - 16:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelser i IIS

Hej.

Jeg har 2k server installeret på min server, og jeg bruger den IIS der ligger i den.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man aktiverer fejlmeddelelserne, så jeg kan læse hvor jeg laver fejl i min asp kode?

På forhånd tak
Michael
Avatar billede snowball Novice
24. november 2004 - 17:36 #1
Det skal du ændre i din Internet Explorer. Mener ikke du kan sætte det op i IIS'en.

Tools -> Internet Options -> Advanced -> Fjern markeringen i "Show friendly HTTP error messages"

I en dansk IE hedder punktet noget i stil med "Vis venlige HTTP fejl".
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
24. november 2004 - 18:59 #2
Kan det passe det er den der hedder "Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl"? I så fald virker det ikke.. Men det er bare lidt underligt det virker på andre servere, og ikke denne?
Avatar billede snowball Novice
24. november 2004 - 19:47 #3
Ja, det er det punkt du skal slå fra. Så burde det virke. Se evt. http://azero.dk/support/design/browser/ie/
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
24. november 2004 - 20:03 #4
Kan jeg godt se.. Men det virker sgu ikke :/ Kan du få en fejlmeddelelse frem på www.sveskemos.dk/yazoo/elever.asp?page=list ?
Avatar billede snowball Novice
24. november 2004 - 20:35 #5
Ja!

Microsoft VBScript compilation error '800a03ea'

Syntax error

/yazoo/elever.asp, line 56

ennd if
-----^
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
24. november 2004 - 20:36 #6
Hmm, okay.. Nitte, for jeg kan ikke selv se noget overhovedet :S
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
24. november 2004 - 21:00 #7
Okay.. EventID 1010, fejl 40 eller hvad man nu kalder det.. Det virker.. 1000 tak :)
Avatar billede snowball Novice
24. november 2004 - 21:03 #8
Hvad havde du gjort forkert !? ;)
Avatar billede tony-tiger Nybegynder
24. november 2004 - 21:07 #9
Læste forkert.. Jeg synes du skrev at man skulle sætte et flueben.. Og så var jeg jo så smart at skynde mig at skrive at det ikke virkede uden at læse igen.. Pinligt! Hehe :)