Avatar billede tl Nybegynder
24. november 2004 - 13:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eclipse og Java Source Dokumentation

HEj..

Jeg anvender eclipse til at udvikle i.

En ting der kunne være smart var hvis man kunne attache selve java sourcen til udviklingsmiljøet, så man ville kunne se JavaDoc kommentarer direkte i eclipse.

F.eks. ønsker man at vide mere om

prst = connection.prepareStatement(sqlStm);

Ved at markere prepareStatement, og trykke på F3...

Kan det mon lade sig gøre.. Man kan evt. attache sourcen, men den kan man jo ikke få fat på direkte.(vel).

mvh. TL
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
24. november 2004 - 13:25 #1
Kildekoden ligger i dit jdk bibliotek:

src.zip

Men hvordan du får det ind i Eclipse kan jeg ikke hjælpe med.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
24. november 2004 - 13:31 #2
Har lige testet Eclipse og jeg kan nu sagtens markere de forskellige elementer og få kildekoden at se.
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. november 2004 - 13:34 #3
i eclipse udvider du dit JRE System Library i Package Exploreren, og så højreklikker på de jar-filer, du vil tilføje source til og vælger properties. Så hopper du over i det menupunkt, der hedder "Java Source Attachment" og klikker på "External File". Det sidste er bare at vælge src.zip, og vupti er sourcen knyttet til jar-filen :)
Avatar billede tl Nybegynder
24. november 2004 - 13:48 #4
Tak Det virkede skam!
Avatar billede tl Nybegynder
24. november 2004 - 13:48 #5
og point til dig
Avatar billede rasmusbg Nybegynder
24. november 2004 - 13:49 #6
Det var så lidt :)