Avatar billede jokeboy Nybegynder
13. marts 2001 - 17:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

køb af bundkort

jeg skal købe et nyt bundkort og syntes at priser på en feks 1200 mhz processor er \"sindsyg\" og tænker på at starte med at købe en 8-900 mhz processor.Jeg ønsker at få navne/modeller som kan gå op til feks 1500mhz
så jeg kan opgradere processoren når priserne
er rimelige . håber i kan hjælpe med forslag?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. marts 2001 - 17:16 #1
Så ville jeg nok anbefale et Asus A7V133 eller et Asus A7M266 hvis du også skal ha\' ddr-ram!
Avatar billede makse Nybegynder
13. marts 2001 - 17:26 #2
Avatar billede tmr Nybegynder
13. marts 2001 - 17:48 #3
det kommer an paa hvilken prossessor du vil have AMD,Intel ????
toby
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. marts 2001 - 17:49 #4
tmr:> du kan jo ikke få en Intel processor på 1200Mhz... så det er jo nok ADM :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. marts 2001 - 17:50 #5
ADM even :-)

AMD...
Avatar billede jokeboy Nybegynder
13. marts 2001 - 17:58 #6
Hvor læser jeg om hvad bundkortet kan klare af processor størrelse ?
Avatar billede jonaslis Nybegynder
13. marts 2001 - 18:04 #7
Her kan du finde mobo Asus under \"A\" osv.
http://www.motherboards.org/manufacturerd.html?filter=mobos&manufid=1
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. marts 2001 - 18:05 #8
Her kan du læse lidt om dem jeg anbefalede http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/socketa.html
Det står nok at de kun kan klare op til 1000Mhz, men det kan de godt :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. marts 2001 - 18:07 #9
Det vil i teorien kunne klare helt op til 1600Mhz!!
Avatar billede tmr Nybegynder
13. marts 2001 - 18:10 #10

ok det er fint, jeg har vil bare sige til dig, at det er en chance at tag, naar man koeber en AMD.
Deres test af dem er ikke saerlig grundige, deres CPU\'ere kommer meget nemt igennem, det er derfor de er saa billige. Jeg har store probs med min athlon 1000mhz.
Men du kan vaere heldig at faa en der ikke fejler noget, og saa er de jo ganske glimrene, for ikke at sige kanon fede.
men som sagt er det altsaa lidt af en risiko.

toby
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. marts 2001 - 18:13 #11
tmr:> Hvad snakker du om?!? Der er sq da ikke noget risiko ved at købe AMD i forhold til Intel! Det eneste man får ud af at købe Intel er at man skal ligge flere penge på bordet og leve med en dårligere ydelse!!!!
Avatar billede tmr Nybegynder
13. marts 2001 - 18:17 #12
men der er fanme mange der har probs med deres AMD, pga af deres test er for daarlige.
det er klart den bedste CPU , det er da ogsaa derfor at jeg valgte den da jeg koebte min!!

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. marts 2001 - 18:20 #13
tmr:>
Kan du dokumentere at deres tests er for dårligere?
Jeg gi\'r dig ret i at der er mange problemer med AMD, men det ikke cpu\'erne den er gal med. Det er bundkortene og chipsets! Man skal være flittig til at opdatere bios og drivere når har AMD! Men når alt så er konfigureret ordentligt, så spiller det også 100% :-)
Avatar billede tmr Nybegynder
13. marts 2001 - 18:28 #14
jeg kan ikke giv dig nogle beviser, men jeg kender bare mange der har haft probs, hvilke jeg har lige nu og er ved at opdatere hele lortet. Men du har nok ogsaa meget ret i at der skal opdateres meget naar der koeres med AMD=)
Men det med deres tests har der bare vaeret meget snak om, det er alt:o)