Avatar billede natte Nybegynder
23. november 2004 - 22:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

color-fix??

Har hørt utalige gange nu at s-vhs overførsel er composite overførsel overlegenet.

Men da jeg ikke kan få farver med over på tv'et ved s-vhs tilslutning fra pc'en, har jeg tænkt på at købe et color-fix (tror jeg det hedder). Nu er mit spørgsmål så: Vil s-vhs overførslen så stadig være composite overlegent, eller bliver signalet via color-fixet konverteret til et composite-signal??
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. november 2004 - 23:52 #1
Det er præcis det et colorfix gør. Konverterer svhs signalet til et composite signal som alle tv forstår.
Mht mine egen erfaringer synes jeg dog ikke der er stor forskel på billedkvaliteten. Jeg brugte tidligere at køre svideo direkte i fjernsynet, mens jeg brugte et colorfix kabel når jeg optog på video, og så det samtidig. Der var altså ikke den store forskel.
Avatar billede screem_brille Novice
24. november 2004 - 01:14 #2
Der ER en stor forskel på composite og S-Video, men kan udstyret ikke udnnytte det, dvs har en egenligt S-Video indgang, er der ingen forskel.
Avatar billede natte Nybegynder
24. november 2004 - 11:57 #3
Altså som tonnybrandt siger: Hvis et colorfix konvertere et s-vhs signal til composite, bør der absolut ikke være nogen grund til at investere i et colorfix, vel? - Jeg mener at så kan jeg jo ligeså godt bare fortsætte med at anvende en composite tilslutning, da jeg ikke vil få bedre kvalitet ud af det.
24. november 2004 - 13:00 #4
En sidebemærkning; Hvis du sætter s-video (det hedder ikke s-vhs) -kablet i tv'et via et scart stik, skyldes dit problem nok at tv'et slet ikke understytter s-video.
Men det kan også være at din pc bare er instillet til at køre s-video signalet ud i NTSC (amerikansk billedstandard) i stedet for PAL (nordeuropæisk billedstandard).
Avatar billede screem_brille Novice
24. november 2004 - 14:09 #5
Korrekt benytter du en colorfix, så ender du med et composite signal, og derved er ideen ved at benytte S-Video signalet være gået af fløjten...
Avatar billede natte Nybegynder
25. november 2004 - 09:43 #6
Tak til screem brille!! - smider du lige et svar?
Avatar billede screem_brille Novice
25. november 2004 - 10:31 #7
Det er hermed gjort.