Avatar billede borst Nybegynder
23. november 2004 - 22:51 Der er 3 kommentarer

Cisco 837 router på Tele2

Hejsa.
Jeg har fået ovenstående router kastet i nakken fra min arbejdsplads og vil nu gerne have den på mit hjemmenetværk.
Jeg har sat lan-dhcp op og det funker fint.
Prolemet er opkoblingen til Tele2. Når jeg konfigurerer routeren via CRWS så er der stort set kun muligheder med pppoe og det bruger tele2 ikke. Den skal sådan set bare stå til at modtage en dhcp tildelt ipadresse eller evt. en fast.
Jeg har ikke det store kendskab til CLI men fik dog sat den tilbage til default og aktiveret CRWS.
Hvad skal jeg gøre for at det kommer til at virke og kan det overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede elsner Nybegynder
24. november 2004 - 00:47 #1
837 er en ADSL router. Kører du uden om det medleverede modem fra Tele2?

Tele2 (er derved TDC's udstyr) er vist ikke kompatibelt med en 837.
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&frame=right&th=d74bc44ed57d262&seekm=at5gn0pc1eb9vn2rienmbnvvvvcv6q7unh%404ax.com#link4

Brug det ADSL speedstrem modem og en ethernet til ethernet router istedet.
Avatar billede borst Nybegynder
24. november 2004 - 09:17 #2
Har prøvet både med og uden speedstream modem. Jeg har ikke nødvendigvis brug for en router men da jeg nu har fået den gratis kunne det være sjovt at lege med.
Er der slet ingen mulighed for at den kan komme til at køre med tele2´s netværk?
Det skal lige siges at den før sad på en adslforbindelse fra TDC.
Avatar billede elsner Nybegynder
24. november 2004 - 14:00 #3
Hvis den virkede på en TDC burde den kunne køre på en Tele2, men så skal det være uden speedstream modem'et da det er indbygget i 837'eren.