Avatar billede bif_pin Nybegynder
23. november 2004 - 22:08 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvid streg om grafik billed på web side

Når jeg laver et stykke billed-grafik og laver det transperant for derefter at gemme det som gif billed og tilsidst lægger det ud på en hjemmeside, kommer der en hvid streg rundt om grafik-billedet. Når jeg laver runde buer kommer der også små hvide prikker.

eks.
http://bif_pin.users.whitehat.dk/html/web2.htm

Jeg er ny i photoshop CS og håber derfor at der er hjælp at hente her.

Med venlig hilsen Tom
Avatar billede le_bon Nybegynder
23. november 2004 - 22:42 #1
Når du gemmer billedet til nettet (save for web) skal du i gif settings sætte "matte" til den farve der er bagved dit billede, altså baggrundsfarven. Så bliver de hvide "prikker" skiftet ud med den farve baggrunden har.

c",)
Avatar billede spe Nybegynder
23. november 2004 - 22:53 #2
Hvis du ikke kender baggrundsfarven eller dit grafik skal bruges på forskellige baggrunde kan du sætte Matte/Bund til none/ingen
Avatar billede bif_pin Nybegynder
24. november 2004 - 07:51 #3
Hej og tak for svarene. Ud fra eksemplet (se spørgsmålet) kan i se at baggrunden er et taået bestående af to sreger på tværs. Kan jeg her bruge din løsning "spe"? eller hva?

MVH Tom
Avatar billede le_bon Nybegynder
24. november 2004 - 11:11 #4
Prøv med begge metoder, og se hvilken der gør sig bedst. Når du bruger "min" metode skal du bare sætte matte til den mørke at de to farver i baggrunden.

c",)
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 11:14 #5
Eller bare undlade at bruge Alpha blending når du bruger marquee værktøjet.
Avatar billede wickedd Juniormester
24. november 2004 - 11:14 #6
Alpha blending skulle nu være Anti-Aliasing ..
Avatar billede bif_pin Nybegynder
24. november 2004 - 12:33 #7
Jeg prøver begge løsninger i aften og vender tilbage.

Tak for hjælpen indtil videre.

MVH Tom
Avatar billede bif_pin Nybegynder
24. november 2004 - 23:19 #8
Hej med jer.

Jeg har rodet lidt frem og tilbage med det i har fortalt og kommet til den konklussion at det nok kræver lidt øvelse. Jeg kan stadig ikke helt få de hvide prikker væk på buer. Øvelse....

Jeg deler points mellem jer.

Tak for hjælpen.

MVH Tom
Avatar billede spe Nybegynder
25. november 2004 - 00:31 #9
Tak for points!

Når du vælger din baggrund ud for at slette den, så prøv dette: Vælg baggrunden, vælg så Select->Modify->Expand og skriv 1-3 pixels og klik ok og slet så baggrunden. Så udvidder du din selektion og får på denne måde måske gjort det af med de hvide pixels i kanten.
Avatar billede bif_pin Nybegynder
25. november 2004 - 19:24 #10
Jeg prøver det.

Tak igen.