Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 16:45 Der er 96 kommentarer og
1 løsning

nogen der kan løse denne gåde (en sjov en)

Hey

Jeg har en gåde som jeg bare ikke kan huske løsningen på mere, og jeg har prøvet og prøvet.
Så ville jeg lige se om der var nogen af jer her inden som der kan få den løst.

Reglerne er følgene.
Der er 3 huse, de skal vær have vand, strøm og varme direkte fra forsynings stedet. Altså der må ikke gå f.eks vand ned til hus 1 og så fra hus 1 vider til næste hus. Der er INGEN af stregnerne som man tegner der må krydse hinanden.

Har tegnnet et billed af hvordan det ser ud som man kan se på linket. Så ud fra det skal man forbinde alle 3 huse så de for direkte vand, varme og strøm fra forsyningen.

http://www.varmeskud.dk/hus.JPG

Håber der er nogen der kan få den løst da jeg virkelig ikke kan få den til at gå op. Hvis du for den løst er jeg self. meget intresseret i at se om det er rigtig. Det kan sendes per mail til kim@varmeskud.dk eller hvis du selv kan oploade den til nettet så jeg/vi kan se det.

Den der for løst den (den første som for sendt den til mig pr. mail eller oploadet og kommer med et link) for pointene.

Mvh Kim
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 16:47 #1
Skal det ikke være Hus1, Hus2, Hus3 og ikke Hus1, Vand2, Hus3 ? ;) på billedet
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 16:48 #2
arh fejl som jeg har lavet sorry... retter det lige.. jo det er rigtig som du skriver
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 16:49 #3
Jeg kender den godt, men jeg fandt vidst ikke nogen løsning på den... er du sikker på den kan løses? så vidt jeg husker er det en af dem man løser efter flere år, hehe :D
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 16:51 #4
Sådan nu er den rettet.

Jeg løste den for en 5 år siden. Men nu har jeg siddet i mange timer og prøvet men kan ikke finde ud af den.

Så det kunne jo være nogen der kunne finde ud af den. Kan kun huske at da jeg fik den løst var den simpel
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 16:56 #5
Man graver da bare ledningerne ned? :)

eller kører dem over pæle i luften...

Må man godt køre vand hen til strøm, og varme hen til strøm, og tage det hele derfra, strømmen, til hvert hus? :)

Så får alle huse vand, strøm, varme :)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 17:04 #6
Tja... men nu stod der jo at de skal køre direkte fra forsyningen og til huset :-o
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 17:15 #7
nogen der kan ? kan komme så langt at jeg kun mangler en.
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 17:26 #8
Den kan kun løses på én måde: Den sidste ledning, fører du rundt om jorden (den bliver godt nok lidt lang :-))
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 17:28 #9
Hehe... er i ved at få grå hår? :-D
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 17:29 #10
ja heh
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 17:37 #11
Må man flytte på husene?

Det kan jo være at et eller to af husene ligger tættere på vandværket osv. så kan den jo løses
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 17:38 #12
Her er der en lille sød en til...

Du står i stuen og der er 3 kontakter. På første sal er der 3 lamper. Du skal så finde ud af hvad for en kontakt der trænder hvad for en lampe. Du må kun gå op på første sal en gang. Du kan ikke se fra stuen op på første sal. Så når du går op af trappen og er på første sal skal du kunne sige hvad for en kontakt der tænder hvad for en lampe.
http://www.varmeskud.dk/lampe.JPG
Hvis i ville have en lille tegning af den så er der en her (lidt meget grim tegning)

Denne her har jeg løsningen på.
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 17:39 #13
nej det må du ikke...
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 17:40 #14
Måske har det ene hus en generator, eller en brønd, så kan den også løses ;)
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 17:41 #15
den med lamperne har jeg også løsningen på, så vi gemmer den lidt :-)
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 17:42 #16
Den har jeg ikke løsningen på, kigger på den om lidt :)
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 17:42 #17
whyme > det hjælper ikke at flytte på husene :-/
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 17:44 #18
krogsager - okay. så holder vi den lige lidt hemmelig i nu. thi hi den er meget logisk. men kan huske for mange år siden at det var den anden med husene også. men grr. kan virkelig ikke finde ud af den med husene.

Så har i lidt og "lege" med. Men håber der er en der kan få den løst. Hvis det er så er der nogen inden på www.varmeskud.dk/vittighed :-))
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 17:48 #19
Se lige mit svar 17:24:56
Det ér den eneste måde den kan løses på, (eller grave under et af husene, men den var ikke valid da jeg "lærte" den at kende for over 30 år siden)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 17:50 #20
hvad betyder valid som du har skrevet i dit indlæg. Den er mulig at lave...
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 17:53 #21
det at grave under husene var ikke tilladt :-(

Har lige læst Alex's teori! Den joke fik jeg for nogen tid siden af en fyr som hed Alex (det skulle vel aldrig være den samme?)
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 17:54 #22
Løsning til kontakt/lampe:

Man tænder nr. 2 kontakt, i 30 min, så lampen er varm, når man slukker den. Derefter tænder man nr. 1 kontakt, og nr. 3 kontakt er slukket, og går op og kigger.

Hvis nr. 1 er tændt, er det den, hvis nr. 2 er varm, er det den, hvis nr. 3 er slukket er det den.
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 17:56 #23
whyme - jeps det er nemlig rigtig.

krogsager - det tror jeg ikke. Jeg har haft den liggene oppe på min side i temmelig lang tid. Nok et par år tænker jeg.
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 18:00 #24
varmeskud, næh det skulle da også være mærkeligt, men ham jeg kender levr faktisk efter teorien :-))
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 18:01 #25
hehe lol. okay cool
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 18:16 #26
Alex's teori passer med min ven Alex som sidder her i øjeblikket, det var sgu da for sjovt.
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 18:18 #27
skanderborg?
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 18:18 #28
Har i flere gåder?
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 18:20 #29
Du skal plante ti træer. De skal stå i fem rækker med fire træer i hver række!
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 18:31 #30
Hvis det kan hjælpe er er juletræer ;-)
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
23. november 2004 - 18:41 #31
Har løsningen på den med husene, mangler bare en måde at vise billedet på :(
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 18:48 #32
måske varmeskud vil smide den op hvis du mailer ham via www.varmeskud.dk ?
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 18:53 #33
hey. hvis du sender den til mig på kim@varmeskud.dk så skal jeg nok smide den op :-)) er spændt på at se den.
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 18:54 #34
whyme der er små gåder/vittigheder inden på min side www.varmeskud.dk hvis det er.
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 20:17 #35
Ja, jeg har været inde og grine af dem, hehe de er ret gode. Kan godt lide den med ham som skal giftes, og skal testes af svigermor, og så skal hente kondomer i bilen ;)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 20:20 #36
Hehe... Syntes også den med undgå virus er god...

Men kan se at siden er nede lige nu. (der hvor jeg bliver hostet)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 20:22 #37
thomas_nj - du kan sende det til mig på kim@varmeskud.dk så oploader jeg det så snart jeg modtager det, og at der hvor jeg bliver hostet er oppe igen.
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 20:27 #38
Er der ikke nogen som har fået plantet træerne endnu ?? (18:20:26) :-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 20:31 #39
arh.. det var det jeg glemte... prøver lige.. skal lige læse den et par gange for at forstå den ;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2004 - 20:31 #40
krogsager> En femtakket stjerne :-)
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 20:36 #41
Har lavet den før, bare med lightere ;)

varmeskud: hvor bliver du hosted?
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 20:41 #42
whyme - jeg tror ikke det går jeg skriver det her i dette spørgsmål, da der nok er nogen der måske ville blive sure over det. Men hvis nu det var et spørgsmål hvor folk spørger hvor de skal hostest ville jeg ikke være bleg for at sige at det køre slet ikke for det sted.

Men hvis det er du tænker på at blive hostet et sted så lad værd med at vælge www.d-hosting.dk efter at cubehosting kunder (mig) er flyttet over til d-hosting syntes jeg kun jeg har haft bøvl med d-hosting og syntes at de har en meget dårlig service, vært fald til da det var cubehosting og det syntes jeg også fremgår af deres forum de har... så hvis du skal hostest så ville jeg sige at dette sted har jeg kun haft problemmer.
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 20:41 #43
bertie > Ja :-)

whyme > Man planter da ikke lightere ? ;-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 20:44 #44
Hmm den med træerne kan jeg ikke helt få til at hænge sammen. kan i evt sende en skite over det :)
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 20:47 #45
Har sendt den til dig på mail hvis du vil "smide den op" :o)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 20:49 #46
Okay... Tak... Ville lige kigge på den, og så smider jeg den op når jeg kan komme ind på siden da den jo er nede :-(
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 20:49 #47
Wee nu virker siden...
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2004 - 20:52 #48
varmeskud> Den med husene kan kun løses i en 3-dimensionel model :-) Jeg har et link til en engels forklaring hvis interesseret?
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 20:55 #49
bertie > enig, som jeg har nævnt tidligere, skal man rundt om jorden. Jeg kunne godt tænke mig at se dit link :)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2004 - 20:56 #50
Skal jeg poste det her nu?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2004 - 20:57 #51
Hmm og det er altså ikke en engels forklaring men en engelsk :-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 20:57 #52
Er du sikker det at den ikke kan løses ellers? for er meget sikker på at jeg fik den løst for et par år tilbage. Men håber da thomas_nj sender det til mig så jeg kan se det og smide det op
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 21:01 #53
kom bare med den bertie
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2004 - 21:02 #54
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 21:24 #55
hehe flot tegning du har lavet :-)
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 22:06 #56
bertie > det var da en fyldestgørende forklaring :)

varmeskud > ja, der er gået noget tabt i mig (heldigvis måske)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 22:17 #57
kan detsværre ikke forstå sådan eng som der er skrevet med på linket :-/
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 22:22 #58
varmeskud > det skal du ikke være ked af: Det går alt i alt ud på at der skal være et hul i jorden :) (se vaniliekransen midt på siden)

Vi venter i spænding på om der skulle komme flere sjove ting: ellers kan jeg bidrage med den til dato sjoveste tråd på Eksperten:
http://www.eksperten.dk/spm/562014
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2004 - 22:35 #59
Det må da være en joke? Jeg mener sund fornuft o.s.v. :-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 22:38 #60
haha grineren spørgsmål.. hehe
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 22:39 #61
Desværre er jeg bange for at det ikke var en joke :) -men jeg har grinet af den (og især ulrikchristensen's indlæg) mange gange i den forløbne uge. Tror jeg vil gemme den, og så ta' den frem på dårlige dage.

:-)))
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 22:40 #62
hehe ;-)
Avatar billede whyme Nybegynder
23. november 2004 - 22:50 #63
Fed løsning/link ;)
meget fyldestgørende.

varmeskud: det var mere fordi jeg har haft gode erfaringer med et webhotel, og bare ville sige det videre engang hvis du skal flytte eller noget, kunne det overvejes :)

Har hørt at d-hosting flyttede osv. men troede ikke at servicen flyttede nedaf, heh :)
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
23. november 2004 - 22:51 #64
Efter den med det er fysisk umuligt kiggede jeg min tegning eter igen. På grund af jeg rystede på hånden da jeg tegnede den i paint fik jeg 2 streger til at krydse hinanden :(
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 22:51 #65
whyme - okay. ved ikke hvornår mit hotel udløber. Men hvis servicen og stabile server ikke kommer meget op så skifter jeg.
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 22:53 #66
okay... så det ville sige du ikke har fået den til at gå op... øv... men er den simpelhen ikke mulig at lave?
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2004 - 22:54 #67
Så vover jeg at lægge et svar når thomas_nj ikke mener hans løsning er rigtig :-)

Jeg er altså stadig ikke kommet mig over den med vaskemaskinen, he he.
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 22:56 #68
nej den med vaskemaskinen er sku god :-)
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 22:57 #69
bertie > det er virkelig også det sjoveste jeg har været med til længe :-)
Klart er det dig der skal ha' point, du havde jo dokumentationen i orden. Tror at varmeskud synes det samme.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2004 - 23:01 #70
Ja jeg har ihvertfald ikke set en så morsom tråd herinde endnu :-)
Avatar billede empty2 Nybegynder
23. november 2004 - 23:03 #71
Tror dog ikke at vores gode ven, snobie vil godkende dette, da det ikke har noget med det at gøre...
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 23:04 #72
ja det er jeg... ud over den ene lille ting at jeg ikke lige kan læse hvad der står helt bestemt på linkt.

men kunne jeg få dig/jer til at skrive den helt bestemte grund til hvorfor den ikke kan laves?
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 23:07 #73
empty2 hmm forstår ikke lige hvad det er du skriver
Avatar billede empty2 Nybegynder
23. november 2004 - 23:08 #74
Det gør ikke noget, det er der heller ikke mange som gør :)
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 23:09 #75
empty2 > nææ, nu du siger det :)
Avatar billede empty2 Nybegynder
23. november 2004 - 23:13 #76
Ok, Snobie er "konen" til manden som ville kortslutte sin vaskemaskine. Så som han selv skrev "min kone vil ikke købe en ny hvis den gamle er fin nok"...
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 23:16 #77
-Og han får så'rn no'en bløde hænder af det ;-)
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 23:17 #78
empty2 > det kan godt være jeg er lidt tumbet, men hvorfro "snobie" (Vi skal vel lære lidt hver dag) :-/
Avatar billede empty2 Nybegynder
23. november 2004 - 23:25 #79
Hvem har lært dig at voksen skal behandles med vamrt grød.....    hans "kone" er en mand = snobie.....
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 23:27 #80
empty2 > Tak.... :-)))
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 23:29 #81
I må huske at når man bliver ældre, tager det, nogen gange, lang tid før ting trænger ind ;-)
Avatar billede empty2 Nybegynder
23. november 2004 - 23:30 #82
Man man så spørge, hvor gammel denne hr. krogsager?
Eller er det en lukket sag og diskuteres af familien?
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 23:32 #83
erryfgomef
Med bogstaver og baglæns ser det ikke så voldsomt ud :-)
Avatar billede empty2 Nybegynder
23. november 2004 - 23:34 #84
Ældre og ældre, så mange år på banen har denne herre heller ikke. Visdommen kommer til den som leder efter den og ikke graver et hul med en rusten ske, og ser kraver flyver en død gnu....
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 23:37 #85
Tak for de smukke ord :)

Tror dog jeg ligger i den øvre del af alderen for deltagerne her :/
Avatar billede empty2 Nybegynder
23. november 2004 - 23:39 #86
siden du er af den ovre del af alderen, må man så spørge hvad du kan, grafik, programmering eller noget helt tredje?
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 23:51 #87
Ja, jeg kan ikke så meget når det kommer til IT, er god (men ikke superbruger) til alm. Office Pakke, etc. og så har jeg en god portion logik som er meget handy her. Sætter mig meget gerne ind i komplekse programmer, og bliver på den måde bedre end mange (af mine kollegaer). -Og så er jeg ikke bange for at spørge.
-Og så den gamle traver: Har efter mange spændende år i arbejdslivet, oparbejdet en vis erfaring, fra hele verden, som også er rar at være i besidelse af. Tja... det var så mit CV :-)
Avatar billede varmeskud Praktikant
23. november 2004 - 23:54 #88
logik skriver du. hehe... og aligevel så lang tid om den gåde :))

Men var der ikke en af jer som jeg kunne få til at skrive på dansk hvorfor gåden med husene ikke kan gå op? eller kunne den godt men var for "svært" til jer?

:-)
Avatar billede empty2 Nybegynder
23. november 2004 - 23:55 #89
Aha, jamen det er jo altid godt med lidt livs erfaring runndt omkring... :) dette er så en mangel på mit CV :)
Avatar billede krogsager Nybegynder
24. november 2004 - 00:01 #90
Ja, ja kære varmeskud, nu har jeg jo svaret at den ikke kan løses med mindre man "går rundt om jorden" ca. 45 min. efter du har oprettet spørgsmålet :-)
Nu sidder vi så her, næsten 8 timer senere, og er ved at slå rekorden for indlæg i en tråd :)
Den kan ikke laves "to-dimensionelt", og det tror jeg ikke lige der er en kort LOGISK forklaring på. Men prøv lige at se på bertie's link, og se på vaniliekransen, ca. midt på siden. Den giver en god forklaring på løsningen.
Avatar billede krogsager Nybegynder
24. november 2004 - 00:05 #91
empty2 > jamen jeg kan love dig én ting, det kommer med tiden :-)

varmeskud > hvad kalder man en nonne der kører på en cykel uden saddel?
Avatar billede varmeskud Praktikant
24. november 2004 - 00:06 #92
okay det kan jeg godt se på linket (midt på siden)

det var faktisk også et bestemt svar som jeg spurgte efter "to-dimensionelt"

uhh det ved jeg ikke
Avatar billede empty2 Nybegynder
24. november 2004 - 00:08 #93
grænseoverskridende nonne???
Avatar billede krogsager Nybegynder
24. november 2004 - 00:09 #94
cyklist
Avatar billede empty2 Nybegynder
24. november 2004 - 00:09 #95
doh
Avatar billede krogsager Nybegynder
24. november 2004 - 00:10 #96
se det var logik, hvor man sorterer al, ubrugelig, information fra.
Man kan jo så anbefale hun får ordnet sin cykel.
Avatar billede krogsager Nybegynder
24. november 2004 - 00:11 #97
empty2 > sorry, det var en af de gamle, men den kom lige frem fra gemmerne :-)