Avatar billede annettef Nybegynder
23. november 2004 - 14:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Sne effekt på bogstaver/logo

Hej

Jeg har søgt og søgt på nettet efter en Photoshop tutorial om hvordan man laver sne på bogstaver - altså lige som om sneen ligger på bogstaverne, men har ingen kunnet finde (æv æv).

Så tænkte jeg, der må da være nogen på eksperten.dk der ved hvor jeg finder sådan en tutorial, eller måske kan fortælle mig hvordan man gør.

Så mit spørgsmål er kort og godt - hvordan får jeg lavet sne-effekt på bogstaver?

/Annette
Avatar billede le_bon Nybegynder
23. november 2004 - 14:32 #1
Den har jeg faktisk også ledt forgæves efter engang, kan jeg huske. Men det er såmend ikke så svært at tegne det med brush, lyseblå skygge, og lidt slagskygge. - Så længe det skal være sådan lidt tegneserie-agtig stil. Hvis det skal være mere realistisk, er det straks en lidt større opgave at tegne det med brush.

Jeg kan give dig en lille tutorial om hvordan man får teksten til at se ud som om den er frossen med istapper, men det ved jeg ikke om du er interesseret i...

c",)
Avatar billede overchord Nybegynder
23. november 2004 - 14:32 #2
Avatar billede annettef Nybegynder
23. november 2004 - 14:44 #3
Det må gerne være tegneserie-agtig stil!

Til Le bon - Jo, tak jeg vil da meget gerne se den tutorial du har.

Kigger også lige på de to andre link for at se om jeg kan bruge dem.

/Annette
Avatar billede le_bon Nybegynder
23. november 2004 - 14:45 #4
Når du skal tegne sneen (som den er beskrevet i overchord's tutes) skal du i stedet for "Filter, Noise, then Add Noise" bruge "Filer > Texture > Texturizer > Vælg Sandstone." Det giver et bedre resultat efter min mening.

c",)
Avatar billede le_bon Nybegynder
23. november 2004 - 14:47 #5
Avatar billede annettef Nybegynder
23. november 2004 - 15:16 #6
Tusind tak for hjælpen begge to!

Le Bon vil du lægge et svar, så I kan få point begge to.

/Annette
Avatar billede le_bon Nybegynder
23. november 2004 - 15:29 #7
Ok, velbekomme...

c",)
Avatar billede overchord Nybegynder
23. november 2004 - 17:18 #8
Det var saa lidt. Der er nogle af metoderne i de tutorials jeg lagte der kan bruges enkeltstaanede istedt for at replikerere det 100% saa forhaabentligt finder du frem til noget i den stil di gerne vil have :-)