Avatar billede mollep Nybegynder
23. november 2004 - 14:09 Der er 7 kommentarer

Baggrundsskærm på skrivebord kan ikke fjernes

Problem: Min baggrundsskærm på skrivebordet bliver skjult af den nedenstående meddelelse, som popper op på en sort baggrund!

WARNING!
YOU'RE IN DANGER!

ALL YOU DO WITH COMPUTER IS STORED FOREVER IN YOUR HARD DISK. WHEN YOU VISIT SITES, SEND EMAILS... ALL YOUR ACTIONS ARE LOGGED. AND IT IS IMPOSSIBLE TO REMOVE THEM WITH STANDARD TOOLS. YOUR DATA IS STILL AVAILABLE FOR FORENSICS. AND IN SOME CASES FOR YOUR BOSS, YOUR FRIENDS, YOUR WIFE, YOUR CHILDREN.

Every site you or somebody or even something, like spyware, opened in your browser, with all images, and all downloaded and maybe later removed movies or mp3 songs - ARE STILL THERE and could broke your life!
SECURE YOURSELF RIGHT NOW!
Removal instructions

Hvis jeg klikker på ”Removal instructions” ovenfor åbnes en side på adr:
http://213.159.117.130/?affid=NAT-13, hvor der står man kan få hjælp til at slippe af med eks. Trojaner. Hvis man åbner disse havner man på nogle porno sider!

Jeg har scannet min computer med Trojanhunter og Trojanhunter skriver efter scanning:

Registry scan
Registry key exists: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\DyFuCA (matches Adware.AvenueMedia.Dyfuca.102)
Registry key exists: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Internet Optimizer (matches Adware.AvenueMedia.InternetOptimizer.100)
Registry key exists: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avenue Media\Internet Optimizer (matches Adware.AvenueMedia.InternetOptimizer.100)
Registry key exists: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\YourSiteBar (matches Adware.IST-YourSiteBar.100)
Registry key exists: HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{39DA2444-065F-47CB-B27C-CCB1A39C06B7} (matches Adware.MediaTickets.103)
Registry key exists: HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{81EB72D7-3949-450F-B035-DE599959814F} (matches Adware.MediaTickets.103)
Registry key exists: HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{3E4C3E0B-6BBE-4C94-86CA-6F055A989693} (matches Adware.MediaTickets.103)
Registry key exists: HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{9EB320CE-BE1D-4304-A081-4B4665414BEF} (matches Adware.MediaTickets.103)
Registry key exists: HKEY_CLASSES_ROOT\TypeLib\{46605C8C-D306-4E2D-B367-9B53690CB867} (matches Adware.MediaTickets.103)
Registry key exists: HKEY_CLASSES_ROOT\MEDIATICKETSINSTALLER.MediaTicketsInstallerCtrl.1 (matches Adware.MediaTickets.103)
Inifile scan
No suspicious entries found
Port scan
No suspicious open ports found
Memory scan
No trojans found in memory
File scan (autostarted files, running executables)
Found possible trojan file: C:\windows\system32\taskmgn.exe (Suspicious: UPX-packed file in Windows System folder)     (What's a possible trojan file?)     (Submit for analysis...)     (Add to ignore list)
No trojan files found

Hvordan kan jeg mon få denne uønskede baggrundsskærm væk?

VH Morten
Avatar billede free_help Nybegynder
23. november 2004 - 14:29 #1
Jeg har ingen ide. Men hvis jeg skal foreslå noget så prøv at trykke højre museknap på skrivebordet og vælg: egenskaber>baugrund(skrivebord)>avanceret leg lidt derinde. Der er det muligt at lave ting til skrivebordet.

Dette er ikke et kvalificeret svar men bare så du ikke skal sidde helt modløs.
held og lykke.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. november 2004 - 14:55 #2
Du er ikke godt nok beskyttet og er blevet angrebet af en virus.

Lad mig også lige advare andre:
KLIK IKKE PÅ DET LINK SOM ER POSTET AF OPRETTER I SELVE SPØRGSMÅLET.

Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot, Ad-Aware og HijackThis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot og Ad-Aware, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du HijackThis og smider filen i en mappe, oprettet KUN til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis - det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede rene4700 Nybegynder
23. november 2004 - 16:26 #3
Jeg har lige haft samme problem
Det kan løses ved at gå ind i kontrolpanel, derefter skærm og under Fanen er der en knap der hedder tilpas skrivebord og der er en fane der hedder web, den går du ind på der er felt der hedder websider og under den står security den markerer du og trykker SLET ud i siden og problemet er løst
Avatar billede rene4700 Nybegynder
23. november 2004 - 16:27 #4
sorry det er under Fanen skrivebord der skal stå i den første linie
Avatar billede free_help Nybegynder
23. november 2004 - 17:37 #5
Det var det jeg mente med mit svar men jeg sad desværre ikke på en XP computer da jeg skrev det så jeg kunne ikke huske hvad det hed ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. november 2004 - 17:50 #6
Avatar billede mollep Nybegynder
23. november 2004 - 20:15 #7
Mange tak for hjælpen rene4700 det virkede!