Avatar billede goldeneyes Nybegynder
23. november 2004 - 13:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

egen mail server - gratis + konfigurering

Hey.
Jeg har en maskine med win2ke prof. kørende som webserver med Apache.
Har en adsl med fast ipfra tdc.

Det jeg ønsker er at kunne bruge denne maskine som mailserver, for mine domæner.
Er dette muligt?
Hvilken mailserver skal jeg vælge? - helst gratis
Hvordan konfigurerer jeg denne?
Avatar billede petan Nybegynder
23. november 2004 - 13:53 #1
Du kan bruge hMailserver (hmailserver.com). Den er gratis. Vejledning findes på siden. Har selv brugt den, og den fungerer ganske fint.
Avatar billede petan Nybegynder
23. november 2004 - 13:54 #2
Brug evt. denne tutorial http://learn.boxedout.com/

Her beskrives det step-by-step.
Avatar billede petan Nybegynder
23. november 2004 - 13:55 #3
Hent evt. "Mod 0.1" hvis du vil bruge Squirrelmail som webklient.
Avatar billede petan Nybegynder
23. november 2004 - 13:57 #4
Her er et svar, såfremt du kan bruge mit forslag.
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
23. november 2004 - 14:27 #5
Tja.
Programmet virker vist ganske udmærket.
Kan connecte til det og det hele, men syntes ikke rigtigt jeg kan få mailserveren til at modtage noget post...

HAr dns-hosting hos dandomain.dk

Har sat en MX record (mail.domæne.dk) til at pege påmin ip.
Burde det ikke bareværedet der skulle til?!?
Avatar billede baloose Nybegynder
23. november 2004 - 14:38 #6
Vær lige opmærksom på at tdc har lukket port 25, men du kan stadigvæk godt have din egen mailserver (hvis du kan ændre i dine DNS instillinger) se mere på: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_faq_58627
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
23. november 2004 - 15:46 #7
Var godt klar over det, og har konfigureret den som de beskriver.
Men på trods af det virker det ikke som om serveren får mine mail.

Jeg får smidt det hele retur igen...
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
23. november 2004 - 15:48 #8
This is the Postfix program at host fupA.post.tele.dk.

I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the message returned below.

            The Postfix program

<daniel@dynaproof.dk>: mail for dynaproof.dk loops back to myself
Avatar billede petan Nybegynder
23. november 2004 - 15:58 #9
Du sidder måske bag en router der ikke tillader loopback. Prøv at bede en anden om at sende dig en mail, eller se om du kan tillade det i routeren.
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
23. november 2004 - 16:08 #10
Hvad hvis jeg senderden fra nettet?!?- Det burde vel virke ik?!?
Avatar billede baloose Nybegynder
23. november 2004 - 16:57 #11
Jeg har faktisk selv samme problem, der står noget med at man skal sætte "relayhost=smtp.mail.dk" ved du hvad det er? jeg kan nemlig ikke finde noget om det i hverken hjelpefiler eller program producentens hjemmeside.
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
23. november 2004 - 16:59 #12
Nope. det må være i en config-fil men hvilken og hvadskal det gøregodt for?!?
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
23. november 2004 - 17:02 #13
Men det vil da kun have effekt på udgående.
Avatar billede baloose Nybegynder
23. november 2004 - 17:11 #14
det ved jeg ikke jeg har ingen problemer med at sende (aner ikke hvad det er den skal bruges til)
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
23. november 2004 - 17:28 #15
Jeg bruger en anden smtp-server, da jeg har tdc...

Men den vil ikke have nogen effekt på indgående
Avatar billede kenp Novice
23. november 2004 - 21:42 #16
Du havde husket at oprette den Backup mx record ik! og du har åbnet port 25 i din router/firewall og sendt det til den rigtige ip.
Avatar billede goldeneyes Nybegynder
23. november 2004 - 23:02 #17
He he...
Det har faktisk virket hele tiden,DNS'en skulle bare opdatere.

Petan: Du får point, for henvisningen til programmet.
Det er yderst nemt at konfigurere og virker til at køre som det skal.