Avatar billede fulper Nybegynder
23. november 2004 - 07:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

har server, mangler hurtig internet- hvad nu?

en lidt skør forespørgsel måske, men her er den:

Hvis nu man HAR server men MANGLER en hurtig internetforbindelse, hvad gør man så?

er der et sted/firma eller lign. der udlejer "pladser" hvor man kan stille sin server op?

eller måske en anden løsning?

er jeg på herrens mark?

på forhånd tak for jeres tid.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2004 - 08:09 #1
Hvor hurtig en forbindelse vil du have og hvad er formålet med serveren ... hvormeget trafic regner du med at bruge ... det findes mange firma der tilbyder server plads ... fra 100 Mb til 1000 Gb Plads ..
Avatar billede fulper Nybegynder
23. november 2004 - 08:15 #3
Serveren skal køre webserver, ftp, voiceover program(ventrilo) og måske også en counter-strike server. Jeg ved ikke hvor meget trafik jeg regner med at få brug for!

Men jeg har ikke brug for plads, kun et sted at stille serveren(serverparkering mener jeg det hedder), men alle de steder jeg finder koster det imellem 300 og 500,- kr. ikke lige noget for mig der er på SU.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
23. november 2004 - 08:18 #4
Tror ikke du finder noget billigere end 3-500.
Hvis det er en kraftig server kan du måske lave en aftale med nogen andre CS klaner om at dele serveren og dermed udgifterne ?
Avatar billede venturer Nybegynder
23. november 2004 - 08:23 #5
Det du leder efter er et server hotel eller server hosting. (det er lidt forskellige hvad de foreskellige firmaer kalder det).

Denne service er som regel beregnet på virksomheder som har en server der skal på et hurtigt internet (specielt hvis virksomheden står på landet og kun har ISDN).
Derfor er 500,- "småpenge" set for hostingfirmaet.

Som alternativ kan du prøve at se efter om der er andre som allerede har servere stående. Web of FTP kan du få adgange til med et billigt webhotel hos f.eks. teaminternet.dk. Hvis du så kan finde et hosting firma med Ventrilo hvor du kan abonnere for nogle få kroner om måneden, har du de funktioner du leder efter. (Og så har du en server i overskud du kan bruge til andet sjov :)
Ligeledes kan du leje dig til en CS server. Dem er der flere udbydere af.
Avatar billede llgpublic Nybegynder
23. november 2004 - 08:25 #6
Snak med admin (Michael) http://www.1go.dk, de har mange servere til at stå for en 600 kr pr. mde.
Avatar billede fulper Nybegynder
23. november 2004 - 08:26 #7
God idé, mundi ;) Tror jeg er nødt til at finde et kompromis hvis jeg skal løse det her på en tilfredsstillende måde.

200 point til den der finder det billigste sted der kan køre webserver/ftp/ventrilo/csserver. :)
Avatar billede llgpublic Nybegynder
23. november 2004 - 08:38 #9
Desværre kunne jeg ikke finde nogle som også hostede webhotel ved siden af men her er nogle stykker:

http://www.1go.dk

https://www.b-one.net/

http://www.freepaq.dk
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 09:07 #10
Tror ikke i læser fulper's spørgsmål rigtigt. Det han spørger efter er et sted hvor han, rent fysisk, kan stille sin server, og hvor den så kan connect'es til internet, via en hurtig line.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
23. november 2004 - 09:15 #11
prøv at læs Fulpers seneste kommentar ;-)
Avatar billede krogsager Nybegynder
23. november 2004 - 09:20 #12
ja det er tidligt, sorry :-/
Avatar billede fulper Nybegynder
28. november 2004 - 02:13 #13
sry, havde glemt mit spørgsmål stadig var herinde, her er point :)