Avatar billede nazhady Nybegynder
22. november 2004 - 23:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilket OS til 64bit processor?

Hvilket OS ska jeg bruge til min ny-indkøbte 64bit Athlon 3000+?? For at få det meste ud af den, performance-mæssigt. Bruger den hovedsageligt til at spille spil på.
Mener umiddelbart ikke der er meget at vælge mellem, på markedet, eller tar jeg fejl??
Avatar billede espersen Novice
22. november 2004 - 23:55 #1
Avatar billede espersen Novice
23. november 2004 - 09:19 #2
jeg påtænker selv at opgradere til samme CPU og vil da helt klart forsøge mig med det nye 64 bit system fra MS - gratis i 360 dage. Og evt. have den alm. XP liggende til arbejde mm.
Avatar billede espersen Novice
23. november 2004 - 09:24 #3
mht. CPU'ere så er der da en del Intel - som dog ikke er 64 bit -

64 bit vælges nok mest pga. det er nyt og mere fremtidssikret (hvis noget hardware er det). En ting man skal være opmærksom på er at programmer også skal/kan laves til 64 bit for at man får mest ud af opgraderingen. Der er da ved at komme spil til styresystemer/hardware : http://www.pcworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=5329
Avatar billede espersen Novice
23. november 2004 - 09:55 #4
se lige : http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/02/07/7291349

er ikke selv opdateret mht. om driverne er blevet bedre - der er sikkert tale om at driverne som er benyttet langtfra er tilpasset 64 bit.
Avatar billede freehelp Praktikant
23. november 2004 - 10:20 #5
Du skal vente til longhorn udkommer
Avatar billede freehelp Praktikant
23. november 2004 - 10:25 #6
En af de ting som den nye serie af AMD processor kunne tilbyde, som der virkelig er revolutionerende, er HyperTransport. Dette har ikke noget at gøre med Intels Hyper Threading. Med HyperTransport er det lykkedes AMD at fjerne en flaskehals i system arkitekturen; FSB kommunikationen mellem CPU’en og Nordbroen.

I stedet for at bruge den traditionelle FSB til at snakke med Nordbroen på, så bruger AMD nu deres HyperTransport port. Modsat tidligere, så kan kommunikationen nu køre begge veje samtidigt. Altså, man kan både sende/modtage data samtidigt.

Båndbredden på denne kommunikation skulle, teoretisk, være på 4GB/s for hver vej. Dette vil sige at der, igen teoretisk, er 8GB/s i alt, da den kan køre begge veje samtidigt, men mere om HyperTransport når vi kigger nærmere på bundkortet.

AMD har nemlig den eneste Windows kompatible 64bit CPU. Og det hænger sammen med at der endnu ikke findes en færdig udgave af Windows XP 64bit versionen, men da AMD 64 CPU'en kan afvikle 32 bit operationer virker en hvilken som helst Windows udgave også på denne CPU. Fordelen ligger også i at man ikke er afhængig af at software leverandøren bliver færdig med at udvikle 64bit udgaven af en given applikation, da man selvfølgelig bare bruger den "gamle" 32bit udgave på det nye AMD 64 system. Noget som sikkert også vil hjælpe lidt på IT budgettet.
Avatar billede freehelp Praktikant
23. november 2004 - 10:26 #7
Avatar billede nazhady Nybegynder
23. november 2004 - 21:40 #8
Longhorn? Hva er det li det er?
Avatar billede freehelp Praktikant
24. november 2004 - 11:25 #9
Microsoft´s nye operativ system med 64bit modsat xp med 32