Avatar billede masteraaen Novice
22. november 2004 - 21:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trådløs forbindelse

Hejsa.

Jeg har en
centrino bærbar dell med indbygget trådløst netkort.
alm stationær computer med alm netkort.

Nu ville jeg gerne have sådan, at jeg kunne komme trådløst på nettet med min bærbare, så jeg gik ned og købte en pakke med:

SMC2671W wireless ethernet adapter og
SMC2662W wireles usb adapter.

Det så jo så nemt ud og jeg koblede SMC2671W'en med netkabel til mit adsl modem og derefter satte jeg usb adapteren i min stationære. Derefter tænkte jeg, at jeg nemt kunne komme på nettet med begge apparater. Men den går vist ikke.

Jeg kan ikke finde forbindelsen hverken med den stationære, som nu har tilsluttet (og installeret) den tråløse usb adapter eller med den bærbare, som i forvejen har trådløst netkort. Begge maskiner kan dog godt se andre tilgængelige netværk (som jeg dog ikke kan bruge, da de ikke er mine...)

Der er sådan et smart stykke "configuration utility"-software med, som skulle skanne efter SMC2671W'en. Men den finder intet. Absolut intet.

Hvor går det galt?

Venligst

Morten
Avatar billede anderas Nybegynder
22. november 2004 - 21:43 #1
SMC2671W skal sættes op som accesspoint, hvis den kan det. Ellers virker det ikke.
Avatar billede masteraaen Novice
22. november 2004 - 21:46 #2
Hvad vil det sige? Hvordan gør jeg det? Skal den via den stationære på en eller anden måde, eller hvordan fungerer det?
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 21:52 #3
Du startede vel med at læse manualen!
Avatar billede masteraaen Novice
22. november 2004 - 22:00 #4
Tak "knep" for det yderst kvalificerede svar.

Ja, jeg plejer nu ellers ikke læse manualer før jeg springer ud i den slags, men da jeg aldrig har beskæftiget mig med netværk, gjorde jeg det rent faktisk denne gang. Som det måske ikke kan undre, fik jeg ikke meget ud af det. Jeg har nu brugt to aftener på det her, og har bl.a surfet rundt på cirka halvdelen af verdens internetsider for at søge forklaringer på alle mulige nye ord, man åbenbart skal lære, for at kunne installere et "easy-to-use, plug and play" trådløst netværk. Rent faktisk er jeg ved at brække mig over det her nu, og jeg vil bare have det til at virke, så jeg kan komme videre...
Nu plejer jeg at få nogle ret gode råd herinde, og tænkte at det skulle prøves igen. Og så får man sådan et lamt svar...
Avatar billede hastek22 Nybegynder
22. november 2004 - 22:10 #5
Ligger din ipadresse på dine pc'er i 192.168.2.1 -192.168.2.254 ?
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 22:10 #6
tjaa nu har 90% af dem som opretter et spøgsmål ang. netværk ikke forsøgt selv!

Men til at starte med kan du pille dit AP fra nettet igen, og reset det (står i manual hvordan) så giver du en af dine computere en fast ip-adresse inden for det range som dit ap har som standart (står i din manual hvilken ip den har) så forbinder du til dens ip, og så sætter du dit AP op, som du har lyst. (anbefales at du laver sikekrhed på minimum WEP kryptering helst WAP kryptering)
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 22:12 #7
Skal lige huske at sige at du skal sætte den op som AP, for det er ikke et accesspoint du har købt, så hvis det ikke kan sættes således op, så skal du have det byttet.
Avatar billede masteraaen Novice
22. november 2004 - 22:38 #8
Undskyld mit lille vredesudbrud! Det ser sgu ud til at det var en lille gylden bemærkning om lige at resette den, der redder min aften! (eller måned!)

Nu kan jeg komme på nettet fra usb adapteren på den stationære via det trådløse netværk. Så mangler jeg blot at få den bærbare på, men det finder jeg nok ud af selv... MANGE tak for hjælpen - og lav lige et svar, så du kan få point...

:-)
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 22:52 #9
Det er bare i orden, men det var nu venligt ment da jeg skrev det med manualen da det klare det meste for mange :)

Det du så lige skal se efter det er at du jo skal sætte din bærbar op på samme måde som din stationær dvs. med samme kode, ssid osv. men du skal også lige sikre dig at de køre samme hastighed, hjælpe ikke noget at din router køre ren 54 mbit, hvis dit trådløsenetkort i din bærbar kun kan køre 11 mbit.

Du har også sikret dig at du ahr mere end 1 ip-adresse ik?
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 22:52 #10
ups glemte svaret.
Avatar billede masteraaen Novice
22. november 2004 - 23:07 #11
Jeg er en klovn. Den var hoppet på et helt andet netværk, som tilhører en eller anden fremmed mand....

Jeg er tilbage hvor jeg startede nu. Intet virker.

Hiver stikket ud og går i seng. Smider dog lige de 200 point på dig, som tak for forsøget.

Hvorfor kan det ikke bare virke? Plug and play er blevet til plug and stay - men ikke mere nu - no way! Gir op...
Avatar billede kenp Novice
22. november 2004 - 23:13 #12
humm, ved du hvad! hvsi du ikke har en router, så tager du den dims med ned igen, også køber du en trådløs router i stedet for.