Avatar billede sld Nybegynder
22. november 2004 - 21:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjemme Radio

Heej..

Hmm.. En af mine venner gav mig engang en " IP " på en Radio man kan hører over Winamp.. det var en af hans venner der havde lavet den.. og så tænkte jeg.. hmm.. Kan jeg ikk også lave sådan en?

- Kan jeg det? Og hvordan ?
Avatar billede sld Nybegynder
22. november 2004 - 21:03 #1
Altså det jeg mener er:
Kan jeg lave sådan en Radio som andre også kan hører på osv?
Og hvordan jeg laver den!
Avatar billede anderas Nybegynder
22. november 2004 - 21:10 #2
Du skal bruge den server, som hedder shoutcast. Den er gratis. Det kan måske være en smule bøvlet at sætte op!
Til Mac kender jeg til et frontend til shoutcast serveren, som er rigtig nem at bruge, og som endda kan streame direkte fra ens iTunes. Det program hedder Nicecast. Man burde kunne få et lignede frontend til shoutcast til Windows!
Avatar billede sld Nybegynder
22. november 2004 - 21:16 #3
Ehm.. på dansk? :P

Altså.. hvor finder jeg den der shoutcast server ?
Avatar billede double-g Juniormester
22. november 2004 - 22:24 #4
Du skal lige huske at lave en aftale med KODA, hvis du vil spille musik der er lavet af nogle af KODA's medlemmer

http://www.koda.dk/usr/koda/kodaweb.nsf/index
Avatar billede buran Nybegynder
22. november 2004 - 22:27 #5
Mercora kunne også være en mulighed, det er p2p netradio netværk.
Det er super nemt at sætte op, også kan du og de venner se hvad hianden høre og lytte med, problemet at bare at de også skal have mercora...

Så hvis du skal have en "rigtigt" radio er det helt klart shoutcast du skal bruge, men jeg synes du skal kigge på mercora.

Det kan hentes her:
http://mercora.com/
Avatar billede buran Nybegynder
22. november 2004 - 22:30 #6
...med mercora skulle ifølge dem selv faktisk være lovligt at broadcaste sin musik  :)
(i hvert fald i U.S of A)
Avatar billede sld Nybegynder
26. november 2004 - 22:44 #7
Okaj.. har prøvet begge dele..

Det der Shoutcast kan jeg ikk finde ud af at sætte op..

Mercora er et ok program.. men stadig ikk helt som jeg havde tænkt mig..
- Desvære!

Men tak for budende begge to..
spørgsmål lukket!