Avatar billede ebe Praktikant
22. november 2004 - 17:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Har jeg bedt om at få det her spørgsmål lukket?

http://www.eksperten.dk/spm_lukket.phtml?qid=562074
nix verstehn!!!
hvorfor har coadmin lukket det? jeg synes jv... skulle have en forklaring!

hilsen Ebe
Avatar billede exp Juniormester
22. november 2004 - 17:27 #1
1. Coadmins står ikke til ansvar overfor dig.
2. Det hjælper såmænd at spørge pænt.
3. jpvj har bedt os slette et indlæg fra ham, hvori han ved en fejl har postet nogle data, han ikke ønskede offentliggjort. Da vi ikke kan slette enkelte indlæg, men kun lukke hele tråden, har vi valgt at gøre dette.
Så begrundelse er formuleret lidt fejl, men lukningen er reel nok.

Mvh
exp/coadmin
Avatar billede ebe Praktikant
22. november 2004 - 17:33 #2
1. Det kan godt være at Coadmins ikke står til ansvar overfor mig, men når i påstår at jeg har bedt om at lukke spørgsmålet, bliver jeg med rette lidt forundret.
2. Det hjælper skam også med en pæn forklaring!!
3. Den er modtaget og forstået, og det er helt i orden med mig, jpvj er en flink og hjælpsom mand :)

Til sidst, jeg håber han har nået at læse løsningen på spørgsmålet! Det er surt at hjælpe og til sidst ikke at få løsningen.

Mvh
Ebe
Avatar billede exp Juniormester
22. november 2004 - 17:39 #3
1. Her bliver ikke påstået noget som helst - det drejer sig om en simpel formuleringsfejl i begrundelsen for lukningen, der pga. en bug i coadminsystemet ikke kan rettes.
2. Fik du da også...
3. :-)
(4. Sidste to indlæg)

-----------------------Indlæg start------------------------
Kommentar: jpvj
sorry - jeg var vist lidt for træt. Jeg kiggede på MX recorden for karolinelund.dk...

Det ser ikke ud som om, at man kan sende til <xxx@xxxxxx.xx> (testet med den givne mail adresse).

220 mtain-w.tc.umn.edu ESMTP service ready
helo ed1
250 mtain-w.tc.umn.edu Hello cpe.atm2-0-51254.0x503f94b2.virnxx8
k [80.63.148.178], pleased to meet you
mail from:<xxx@xxxxxx.xx>
250 2.1.0 <xxx@xxxxxx.xx>... Sender ok
rcpt to: <xxx@xxxxxx.xx>
451 4.3.0 <xxx@xxxxxx.xx>... Temporary error, try again later

Det *kan* være fordi jeg sender fra en IP adresse, der er registreret som hørende til en "dial-up" range. Nogle mail servere nægter at modtage mails herfra. Jeg har prøvet at maile via TDC's mail server, og må nu se om mailen bouncer eller ...
-----------------------Indlæg slut-------------------------

-----------------------Indlæg start------------------------
Kommentar: ebe
hej jpvj!
jeg har fundet ud af det i mellemtiden, jeg fik et link da jeg var inde med telnet, og det viser sig at de fleste umn-brugere afviser mail fra en "dirty server". Vores problem er, at vi har en ip som godt nok er den samme hele tiden, men med en lease time på en time.

There are one or more problems with your e-mail server that cause it
to be classified as not well-behaved.  Most users at the University of
Minnesota elect to block mail from e-mail servers that are not
well-behaved.  To fix the problem server-wide, send this link to your
e-mail or network administrator:

  https://www.umn.edu/dirtools/blockcheck?host=80.62.53.164

This will display all the problems associated with the server, as well as
what needs to be done to remedy them.

Thank you!

jeg har sneget mig udenom problemet ved at route al udgående post igennem smtp.mail.dk, og nu virker det tilsyneladende.

test@karolinelund.dk er fjernet igen i mellemtiden, jeg vidste ikke om du havde opgivet mig :)

venlig hilsen og tak
Ebe
-----------------------Indlæg slut-------------------------
Avatar billede ebe Praktikant
22. november 2004 - 17:47 #4
Takker :)
Avatar billede ebe Praktikant
24. november 2004 - 20:51 #5
hej exp>>
hvis du lægger et svar vil jeg gerne lukke :)
Avatar billede exp Juniormester
24. november 2004 - 20:57 #6
Roger :-)
Avatar billede ebe Praktikant
24. november 2004 - 21:14 #7
:)