Avatar billede opwp Nybegynder
22. november 2004 - 13:25 Der er 9 kommentarer

4x/8x AGP på grafikkort

Jeg står og skal skifte mit gamle GeForce3 Ti200 ud med noget nyt. Problemet er bare at mit bundkort kun har support for 4x AGP. Kan jeg stadig få 100% udnyttelse af f.eks. ATI Radeon 9800 Pro eller nVIDIA GeForce FX 5700 selv om disse grafikkort supporter 8x AGP.
Avatar billede krc_ Nybegynder
22. november 2004 - 14:34 #1
Nej det vil du selvfølgelig ikke kunne, men til gengæld tror jeg ikke på at du vil kunne 'se' forskellen på om bundkortet kører 4x eller 8x. Du kan højest måle det med nogle testprogrammer!
Avatar billede voyager_dfs Nybegynder
22. november 2004 - 14:55 #2
http://www.tweakup.dk/article/449/dk/ <-- hvis du ikke helt ved hvad der menes med 4X og 8X.
men sålænge grafikkortet supporter 4x så kan du godt komme det i uden problemmer doh ville du ikke kunne bruge 8x :)
Avatar billede krc_ Nybegynder
22. november 2004 - 15:01 #3
Bare lige for at undgå misforståelser.. så skriver jeg nej til at du kan udnytte det fuldt ud, men du kan sagtens bruge kortet.
Avatar billede freehelp Praktikant
22. november 2004 - 16:39 #4
Yep da de bruger samme volt :-)

Men korrekt svaret af krc
Avatar billede opwp Nybegynder
22. november 2004 - 20:24 #5
jeg er udmærket klar over hvad 4x/8x AGP er. Har forhørt mig hos forhandleren, som mener at man mister ca. 20-30% af max ydelse når bundkortet kun kører 4x. Ville bare lige høre om I var enige, og jeg kan forstå, at I ikke mener det er helt så voldsomt, at man ville kunne mærke den store forskel ved at investere i nyt bundkort.
Mange tak for det.
Avatar billede freehelp Praktikant
23. november 2004 - 09:18 #6
husk at lukke
Avatar billede freehelp Praktikant
01. december 2004 - 18:56 #7
Spændende med feedback her!?
Avatar billede freehelp Praktikant
12. december 2004 - 10:57 #8
Mon ikke det snart blev tid til at få kastet lidt feedback eller en afslutning herinde!??
Avatar billede freehelp Praktikant
24. december 2004 - 12:47 #9
Kunnne du evt bruge samme tid her nu på feedback, som du brugte da du oprettede spørgsmålet!?