Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
22. november 2004 - 08:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Router max.2000kr

Har fået æren af at sætte et lille netværk op.
Søger derfor råd om disse 3 router.Skal man vælge det dyrest?
Der er 4 pcer og ADSL.
Router 1:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41771
Router 2:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18492
Router 3:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49020
Giv gerne et brugbar svar.Ikke bare"Vælg XXXX for den har min onkel Jørgen"
På forhånd tak.
Jan
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2004 - 09:03 #1
DEt kommer an på hvor du vil sætte netværk op ? er det privat eller er det firma ?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
22. november 2004 - 09:09 #2
Hej og tak.
Det er både privat og firma.Så sikkerhed skal være ok.Men der er jo også firewall i de nævnte router.De køre jo også alle nat.
Men et par af pcerne kan også blive udsat for at skulle bruges til online spil(læs lav ping).
Avatar billede venturer Nybegynder
22. november 2004 - 09:16 #3
Tag et kig på dén her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18491
Den har jeg selv gode erfaringer med. Den er installeret rundt omkring ved flere mindre virksomheder (ca. 10 klienter) og den fungerer fint op mod en større VPN koncentrator. Firewall'en i denne model er lidt mere fleksibel end i andre Linksys modeller og kan derfor være mere egnet til virksomhedsbrug.
Og så gør det jo heller ikke noget at den er lidt biligere ;)
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2004 - 09:24 #4
Jeg vil ikke anbefale Cisco routerne både fordi den ikke er helt nem at opsætte samtidig det er ikke den bedste cisco router.. den koster næsten 2000 kroner kun pga. mærke vare ...
DLINK - > DEr imod D link lyder som et godt tilbud både for hvad den kan plus lidt nemmer opsætning ...

Hvis du er god til at opsætte CISCO router op .. så vil du opnår en større sikkerhed men som sagt det er ikke helt nemt at opsætte cisco router !
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
22. november 2004 - 09:39 #5
Dhil.
Jeg er selv kommet frem til denne konklusion før jeg lavede dette indlæg.
Men skulle lige bekræftes.Kan også tilføje at Cisco skal havde betaling for support, hvor den er fri hos dlink.Smid et svar så lukker jeg.
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
24. november 2004 - 22:42 #6
Dhil?Smider du et svar så jeg kan lukke?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
27. november 2004 - 08:42 #7
Ok jeg lukker.