Avatar billede rabjerg Nybegynder
21. november 2004 - 23:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Inaktive ikoner ved all users desktop

Jeg har det problem at genveje som jeg placerer i mappen documents and settings/all users/desktop, bliver indaktive når jeg logger på som bruger i stedet for administrator. Hvad kan problemet være?

Maskinerne er klientmaskiner til vores domæne netværk under Wk2 server.
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 23:53 #1
prøv at oprette genvejene med bruger istedet for admin.. og log på med admin og se om de virker.. og så tilbage til bruger og se om det stadig virker her
Avatar billede rabjerg Nybegynder
22. november 2004 - 12:39 #2
Et problem herved er at jeg ikke har rettigheder som alm. bruger til at indstallere programmer og administrere sådanne mapper - Hvordan kommer jeg omkring dette? - ved stadig ikke om det hjælper!!
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 21:00 #3
Du kan kan midlertidigt gøre give dine bruger rettigheder til at kunne oprette mapper.. ved det besværligt men er ikke vildt meget inde i netværk og ville nok forsøge mig sådan selv...

tager den lange vej: ) men virker måske
Avatar billede serverservice Praktikant
22. november 2004 - 23:50 #4
det kunne tyde på at kun lokal-administratoren på pcén har adgang til genvejene?
Log på som administrator på pcén.
prøv at tage egenskaber på en af genvejene og under security skal du tilføje everyone og give dem permission=read, virker det nu?
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 23:08 #5
husk at lukker for spørgsmålet
Avatar billede rabjerg Nybegynder
25. januar 2005 - 22:03 #6
Jeg har prøvet at give flere rettigheder på alle de mapper som kunne have noget med programmerne og deres genveje at gøre. Det lader ikke til at hjælpe det store. Har endnu ikke forsøgt med at give med din ide, kalp - prøver i morgen hvis jeg får tid - det lyder som en fornuftig ide.
Avatar billede kalp Novice
25. januar 2005 - 22:05 #7
Det helt okay rabjerg:)
Avatar billede kalp Novice
05. februar 2005 - 16:51 #8
rabjerg hvad så? gik det;)
Avatar billede rabjerg Nybegynder
07. februar 2005 - 10:41 #9
Har fundet ud af at løsningen ligger i at etablere den intentionelle profil via bruger og derefter kopiere profilen til default user-mappen, og lade alle brugere optage den. Så fungerer alle genveje, eftersom ntuser.dat er korrekt konfigureret.
Avatar billede rabjerg Nybegynder
07. februar 2005 - 10:42 #10
Spørgsmålet er hermed lukket.