Avatar billede frederikns Nybegynder
21. november 2004 - 20:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scart til Computer

Jeg har for nylig fået fat i en Parabol-receiver til at dekode parabol-signaler fra for eksempel viasat, men jeg har ikke noget tv til at vise det på. så derfor ville jeg spørge om der er nogen af jer der har en god idé til hvordan jeg kan omforme fra scart udgangen på parabolboksen til min computer.
Mit grafikkort har ikke nogen indgange, kun udgange, og jeg kan ikke bruge et pci-kort til det, da jeg har en lille shuttle QBiC kabinet, og der derfor ikke er plads, men jeg har både frie firewire og usb2 porte.

På forhånd tak

FrederikNS
Avatar billede fun22 Nybegynder
21. november 2004 - 21:00 #2
Avatar billede frederikns Nybegynder
21. november 2004 - 22:49 #3
Spotgun -> jeg har jo ikke brug for en tv-tuner, da parabol-boksen jo er en tv-tuner (den dekoder jo parabol-signalerne) jeg skal jo kun bruge parabol tv, ikke det normale tv der kommer via en tv-antenne.
Jeg synes den billigeste af dem der er på listen fun22 gav ser ud til at opfylde kravene jeg har, eller skal der bruges noget andet (jeg har opdaget at jeg skal bruge et sæt som det i dit første link)?!
Jeg har hvad den kræver af mit system
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. november 2004 - 08:39 #4
Ja, jeg er godt klar over, at du ikke skal bruge en tv-tuner, men det er i mine øjne den nemmeste og billigste løsning for dig, når du ikke har nogen eksisterende måde at få tv-signalet ind i din pc på.

Og du behøver ikke andet end den usb-tv-tuner og kabelsættet, så skulle du være oppe at køre. Tv-tuneren har med alt sandsynlighed noget software med, som kan finde signalet fra din parabol-reciever via de kabler den kobles sammen med, og så er der dømt tv på din pc.

Desuden kan man via det software normalt også benytte sin pc som videomaskine, og optage tv-programmer. Nogle har også time-shifting osv.
Avatar billede frederikns Nybegynder
22. november 2004 - 09:31 #5
ok, men jeg siger tak, jeg prøver mig frem.
Avatar billede dexx Nybegynder
30. april 2005 - 08:51 #6
hej
har selv samme problem.
har en siemens
har du fået det til at virke??
kører selv med pinnacle 100e m. pctv.via usb 2.0
men der kan kun overføres analogt.(så den den kan ikke finde reciveren)øvøv
hva med dig,,har du fået det til at funke??

dexx
Avatar billede frederikns Nybegynder
30. april 2005 - 15:18 #7
jeg har endnu ikke fået taget mig sammen til at få fat i tingene der skal til, men hvis jeg nogensinde får det sat op, så skal jeg nok sige til