Avatar billede aabenraa Nybegynder
21. november 2004 - 20:14 Der er 11 kommentarer

Jeg har glemt mit BIOS password til min bærbar omnibook 5000c.

Hejsa.

Jeg har glemt BIOS passwordet til min bærbar HP omnibook 5000c.
Nogen der kan hjælpe.
Jeg har prøvet at tage backup batteriet af, men det hjælper ikke.

Nogen der kan hjælpe??

Mvh Jonas
Avatar billede hiks Nybegynder
21. november 2004 - 21:26 #1
ta' det ud i lidt længere tid! Backupbatteriet er dit CMOS batteri du snakker om?

/hiks
Avatar billede aabenraa Nybegynder
22. november 2004 - 08:24 #2
Ja, det er det batteri.
Jeg mener at have læst at passwordet bliver savet i en eller anden chip på bundkortet.

Men man må sku' ikke låse de op.

Mvh Jonas
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
22. november 2004 - 08:35 #3
Kan du boot den op i Kommando prompt ??? For så er det muligt for dig at Debug Bios Passwordet.
http://www.computerhope.com/rdebug.htm
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
22. november 2004 - 08:45 #4
Kan du boot den op i Kommando prompt ??? For så er det muligt for dig at Debug Bios Passwordet.
http://www.computerhope.com/rdebug.htm
Avatar billede aabenraa Nybegynder
22. november 2004 - 09:10 #5
Jo, jeg kan godt få den stratet op i DOS.
Det er bare admin passwordet til at komme ind i min BIOS med jeg ikke kan huske :o(

Kan du hjælpe mig lidt videre med hvordan jeg skal gøre for at få det fikset, med den side du linket til?

Mvh Jonas
Avatar billede aabenraa Nybegynder
22. november 2004 - 09:22 #6
Eller, jeg ved godt hvordan man skal gøre.
Men hvor for jeg fat i programmet?

Mvh Jonas
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
22. november 2004 - 09:47 #7
Det er en Kommando.. du skriver bare debug også enter så kommer du i Debug mode hvor at du så skal skrive resten af det der står...
Avatar billede aabenraa Nybegynder
22. november 2004 - 10:01 #8
Okay.
Men hvor kan jeg finde Bebug filen?

Jonas
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
22. november 2004 - 10:04 #9
Det er ikke en fil du skal bare skrive debug ude i kommando prompten det er en kommando ikke et program...
Avatar billede aabenraa Nybegynder
22. november 2004 - 10:27 #10
ahhh. ;o)
Tak for det.
Det vil jeg prøve når jeg kommer hjem fra arbejde.

Jonas
23. november 2004 - 15:51 #11
Prøv at læse denne tråd (engelsk) http://forums1.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?threadId=743301
Jeg ved ikke om det også gælde din maskine. men så kan du jo altid prøve HP's instant support på engelsk.
http://instantsupport.hp.com/euserv/jsp/advicedisclaimer.jsp?origin=acc&pnid=&printermodel=&chat=&region=&callfrom=&ctype=n