Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 13:33 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

ICQ Behind Firewall..

...mener jeg at have hørt omtalt i et chatrum på mIRC eller sådan noget.

Eller har jeg hørt forkert?
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:35 #1
ja det kan man godt, men der er problemmer med at modtage filer og modtage chat requests, ellers virker det fint
Avatar billede jones Nybegynder
13. marts 2001 - 13:38 #2
hmm

jeg kan ikke finde dem !

www.webicq.com
www.neticq.com
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 13:42 #3
Som jones vidst hentyder til, så er det et program jeg mangler :)

Jeg har problemer med at modtage og sende filer gennem ICQ, som så mange andre har...
Avatar billede spikey Nybegynder
13. marts 2001 - 13:42 #4
ellers prøv om du kan bruge port 1080 den er ofte åben på de fleste firewalles
Avatar billede jones Nybegynder
13. marts 2001 - 13:43 #5
tkirk - Lad mig gætte du har tdk med router ???
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:43 #6
hvorfor pokker skulle port 1080 være åben på de fleste firewalls ?

EN ordentlig firewall har lukket for ALT ude fra kommende traffik bortset fra de porte man ønsker åben som f.eks. port 80 (http)
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:45 #7
hvis det er proaccess skal du bare åbne for port 4000 så er der hul igennem.
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 13:45 #8
Jones~> Nemmerlig, gennem KabelTV :)
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:46 #9
port 4000 kan stadigvæk gøre det
Avatar billede spikey Nybegynder
13. marts 2001 - 13:47 #10
for at være ærlig jeg ved ikke hvad port 1080 bliver brugt til men den virker bare på de fleste firewalles
Avatar billede jones Nybegynder
13. marts 2001 - 13:47 #11
disky >> du kan ikke selv åbne porte :-(
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 13:48 #12
Hverken port 4000 eller 1080 virker.
Er der ikke et program som kan sende, selv om man sidder bag Firewall?
Avatar billede spikey Nybegynder
13. marts 2001 - 13:49 #13
jo hvis man selv administrere firewallen :-)
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:49 #14
på proaccess kan man godt, man må bare ikke.

ifølge http://www.isi.edu/in-notes/iana/assignments/port-numbers

er port 1080:

socks          1080/tcp  Socks
socks          1080/udp  Socks
Avatar billede spikey Nybegynder
13. marts 2001 - 13:49 #15
sende filer??
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:51 #16
tkirk: du kan tvinge ICQ til at bruge en port som er lukket igennem (hvis nogle er)
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 13:51 #17
Thats the point. Kan ikke gennem ICQ, mIRC eller andet. Ikke til mig, eller til den anden.

Jeg tænkte at der måske fandtes et eller andet sjovt, som kunne. Men det lyder det desværre ikke til :(
Avatar billede jones Nybegynder
13. marts 2001 - 13:51 #18
Ved godt at man godt kan ! Men ikke så fedt hvis tdk opdager det
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 13:51 #19
disky> k...
Avatar billede jones Nybegynder
13. marts 2001 - 13:52 #20
disky >> hvordan ?? kan du få den til at bruge port 21 (ftp) til at overføre filer ?
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:53 #21
jones: hvordan skulle de kunne opdage det ?

Hvis du slusser den port igennem som de bruger til at styre routeren fra, kan de ikke se om det er deres router, eller en du selv har købt.

Forresten fortalte teknikeren der installerede proaccess hos mig at de ikke skannede efter dette :)

Og hvis de opdager det mister de bare kunder
Avatar billede spikey Nybegynder
13. marts 2001 - 13:54 #22
jones hvorfor må tdk ikke vide det??
er det ikke for brugerens \"bedste\"de har lavet den firewall?
Avatar billede zer0 Nybegynder
13. marts 2001 - 13:55 #23
det er sq nok rigtigt nok...
Avatar billede tmr Nybegynder
13. marts 2001 - 13:58 #24
Jeg tror ikke at man kan bruge ICQ, men deri mod bliver du nok noed til at bruge Messenger, hvilke ogsaa sender og modtager meget bedre. kan kun anbefalde det. Jeg bruger selv begge, men den eneste skod ting i messenger, er at man skal ha\' en hotmail adresse, og det skal modtageren ogsaa.
:(
men  ellers ok.
TOby
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 14:00 #25
messenger, når ikke ICQ til knæene (min mening)

Hvis du kan connecte til ICQ kan du sagtens bruge det.

p.s. messenger er slet ikke særligt udbredt i forhold til ICQ
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 14:05 #26
Jeg tror jeg lukker spørgsmålet, der er vel ingen anden udvej end at jeg uploader.

Takker for alle svarene :o)