Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:30 Der er 57 kommentarer og
1 løsning

Design godt nok?

Syntes i at denne site er flot og brugevenlig nok?!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
13. marts 2001 - 13:31 #1
ej *g* Url ?
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:31 #2
nej kedelig blå baggrund.

En URL ville nok hjælpe :-)
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:31 #3
Avatar billede Trine Nybegynder
13. marts 2001 - 13:33 #4
Hvilken site?
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:33 #5
det er ikke experten vi snakker om det er http://www.ljwebdesign.dk
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:33 #6
drop flash intro.

menuen er ikke særlig tydelig pga stor farve forskel i den bølgende streg og den hvide baggrund.

Siden ser meget tom ud i 1280*1024 da menuen er helt til venstre og indholdet på midten.
Avatar billede netsrac Praktikant
13. marts 2001 - 13:34 #7
Teksten i menuen kan godt være lidt svær at læse. Desuden kan teksten oven på stregkoderne også godt være lidt svært at læse.
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:34 #8
streg koden i baggrunden, generer også skriften pga lille font
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:36 #9
siden ses bedst i 1024 * 768 pixel og vi har lavet en ny flash-intro.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2001 - 13:36 #10
Pæn side, men det er forkert at opdatere sin side til at køre bedst i 1024*768, jeg ville nok prøve at få den til at være optimal i 800*600.

Meget sjov intro, men havd har den helt præcist med websitet at gøre?
Den passer ikke til resten af designet, men ligner mest en lille ting for at det skal være lidt smatere.

Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:37 #11
det med at siden \'ses bedst i\' holder jo ikke.

hvis i vil være prof. og have folk til at købe jeres produkter, skal siden kunne ses i alt fra 800*600 og op. Ligesom prof. webportaler som www.sol.dk osv.
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 13:38 #12
Synes du ikke blot du er lidt nærgående i valg af firmanavn og domæne ??? At prøve at score kunder og omdømme på et andet navn er MEGET lavt... jeg vil nærmere kalde det at gå under bæltestedet...

DESVÆRRE har jeg ikke trademarket det grundet nogle lignende problemer... og det kan du vist kun prise dig mere end lykkeligt for...

/ Lars
www.ljweb.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 13:39 #13
andet = andens
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:39 #14
vores statastik siger at 90% af brugerne bruger 1024*768
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:40 #15
huuu,

Der blev jeg snydt, jeg troede faktisk det var en side du var med til.

Men Lars, jeg kan glæde dig med at dit webdesign er langt bedre end den denne tråd drejer sig om.

Men det er svinsk hvis i intet har med hinanden at gøre.
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:42 #16
sorbis: ja og hvad så.

det er stadigvæk amatør agtigt at lave et design der er grimt i andre opløsninger, det får i ikke kunne ved.

se f.eks. http://www.nedstat.com/f80006e80004.htm
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 13:42 #17
disky >> jeg er under ingen omstændigheder involveret med disse fuskere... ej heller vil jeg have med dem at gøre... hvis endeligt man skal fødes ved andres arbejde må man sørge for at gøre det bedre... Dette site i nuværende version kan da kun give mig et dårligere rygte hvis de tror det er noget jeg står for... Virkelig syg humor de har.
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:44 #18
ljweb: jeg kan kun give dig ret, men det er jo også noget 2 børn har startet, og det kommer der sjældent noget godt ud af.
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 13:46 #19
disky >> desværre er det ikke første gang... domænehajer har ljweb.net og .org... www.lbjweb.com er endnu en lam wannabe og der er flere...
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:46 #20
det er sgu svineri uden lige.
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 13:47 #21
disky >> i sidste ende betyder det jeg bliver nødt til at skifte navn når jeg har råd til det (trademarking etc.)
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2001 - 13:48 #22
Jeg var også ved at blive bange for at det var gået tilbage for dig der ljweb, men det glæder mig at du stadig er ved dine fulde 5. :)
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:48 #23
prøv så at give et eksempel på hvordan et godt design ser ud, og ljweb du må meget unskylde men vi viste ikke at der var noget der hed ljweb.dk
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 13:50 #24
sorbis >> det er jo lidt sent nu, ikke ... det hedder forarbejde !
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:50 #25
ljweb......
Tag det nu lige rogligt!!!
ljweb og ljwebDESIGN er forskælligt!
Så tag lige en slapper fætter!
Desuden har vi planer om at skifte navn!
Og det har ikke noget som helst at gøre med ljweb!

Hilsen
LJ-webDESIGN
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:50 #26
sorbis: kig på andre prof. webdesigner firmaer, eller webportaler som f.eks. www.sol.dk www.jubii.dk osv

man må ALDRIG låse sig til en fast opløsning !!!
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:52 #27
hvordan ser http://www.gismos.nielz.dk ud i jeres op løsning.
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:53 #28
Det har vi så sandelig heller ikke gjort men det ses BEDST i 1024 * 768
Dont be so mad!!
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 13:53 #29
bedre end den første side.

men meget kedelig pga den helt hvide baggrund, lav ligesom en kasse rundt om det område i bruger
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:55 #30
Tak for for den VENLIGE kometar!
Hvorfor angribe sådan???
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:56 #31
disky har du en site?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2001 - 13:58 #32
Knapperne har jeg set på en anden internet side, så det har i sikkert \"lån\".

/per
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:59 #33
Nope!
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 13:59 #34
Til Per
Denne for for knapper er rimelig populære!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
13. marts 2001 - 14:04 #35
Selvom i laver gratis arbejde de første par gange, så skal i ikke forvente at få kunder i butikken. Det er ikke engang sikkert at kunderne vil bruge jeres gratis tilbud.

/per
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 14:08 #36
Til Per!

Vi har nu snart kørt i et år, og har allerede designed de to gratis designs! Vi er i fuld gang med nogle nye!
¨De knapper du snakker om havde vi også på den gamle ljwebdesign side, er du sikker på at der ikke er nogen der har lånt dem fra os???
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 14:15 #37
sorbis: ja jeg har 5 forskellige sites, men da jeg ikke er webdesigner er de heller ikke særligt kønne.

Jeg er software udvikler / konsulent :-)

Men da jeg arbejder for nordens største internet portal, har jeg efterhånden lært hvad folk bedømmer som kønt/grimt (kan dog ikke selv lave designet)
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 14:17 #38
OK, men du mener at vores er kønt/grimt
hvis man ser bort fra opløsningen?
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 14:19 #39
mit første indtryk er at baggrunden er for skærende da den er hvid.

menuen skulle være tættere på indholdet.
Og kontrasten imellem baggrund og bølgende streg er for stor.

Og stregkoden kan genere texten til tider.

Det lyder selvfølgelig af meget men ellers ser det fint ud. Men det største men er det med opløsningen.
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 14:20 #40
Det ordner vi !
VI skifter måske snart navn!
Avatar billede disky Nybegynder
13. marts 2001 - 14:22 #41
:-)

Hvis det bliver rettet, synes jeg med stor sikkerhed at det er et pænt design :)

Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 14:23 #42
Tak!
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 14:52 #43
sorbis >> sorry, var lige i møde... forskelligt for dig ja... men kunder vil nemt kunne forveksle to navne der er så ens... om det så hedder ljweb (lj webnologics) eller ljwebdesign så binder folk mærke ved de første...

Et scenarie... en fyr har hørt at ljweb er et cool webbureau med styr på sagerne... 1-2 måneder efter kommer han ind på jeres site eller hører om jer med navnet ljwebdesign... Det vil sikkert ligge i underbevistheden hvad han først hører og evt. anvende jer på baggrund af mit rygte... Det mener jeg er at stjæle andres kunder.

Nu ved jeg ikke hvad mit rygte ude i byen er, men jeg kæmper hårdt for at beholde det så positivt som muligt.

Skulle i ændre jeres firmanavn vil jeg være interesseret i at købe jeres navn, hvis det er tilsalg...
Avatar billede brandy Nybegynder
13. marts 2001 - 15:12 #44
Sorbis-->

Jeg kan kun tilslutte mig Ljweb mht. navnet - men det vidste i selvfølgelig ikke. Så det lader vi ligge.

Siden: ja, lad være med overhovedet at skrive hvilken opløsning siden ses bedst med! - lav den i stedet med en bredde på ca. 750 px. == det ser flottere ud og danner en form for ramme om de informationer brugerne skal se på.

Menu: brug ALDRIG sort skrifttype på den farve baggrund - det giver det indtryk at siden ikke er lavet færdig(!) Brug istedet en kontrast-farve og få teksten/menuen tilpasset så, teksten ikke går ud i den hvide baggrund. Det kan forstyrre!

Referencer: \"Websøg er en side hvor man
kan søge, læse nyheder \" - pæn side, men igen tænk på farvevalget. Orange skrift på blå baggrund - så er det bedre at lave en anden baggrundsfarve i cellen som teksten står i.

Det er ikke en \"i skal hagles ned\" attitude - men bare min personlige mening.

DET HER KAN JEG GODT LI\': Stregkoden, og billederne som illustrere hvad man har valgt i menuen!

Men, igen hvis i har kunderne, så lad være med at tage kritikken her i spørgsmålet for nært! Siden må jo virke så(!)

MVh
[Brandy]
Avatar billede brandy Nybegynder
13. marts 2001 - 15:14 #45
Arj! der var vidst nogle taste/stave fejl! Pis!

[Brandy]
Avatar billede brandy Nybegynder
13. marts 2001 - 15:19 #46
Lige en lille ting til --> den sorte dims i toppen (kassen) hvad laver den dér? Kast den væk hvis den ingen funktion har, den skal også tilpasses i forhold til menuen, den går lidt for langt ned. ;o)

[Brandy]
Avatar billede brandy Nybegynder
13. marts 2001 - 15:23 #47
ååååwwwkæææj! nu skal jeg nok stoppe! Men under priser er der et stykke grafik som siger \"Special tilbud\" Fint! - MEN når man scroller, så går den hvide baggrund ind over den pæne stregkode!

BTW --> Flash intro! 200kr.!!!!MEGET billigt! Licensen skal vel også betales!? *gG*
Håber ikke i gi\'r helt op!

[Brandy]
Avatar billede parazite Nybegynder
13. marts 2001 - 16:39 #48
Som hoejrup siger, så har I på ingen måde lavet de knapper. Så dem første gang på en side for over et år siden - er Jeres ide så gammel? I don\'t think so.
Synes I seriøst burde overveje at sælge domænet videre til ljweb. Han har kæmpet hårdt for at opbygge et godt rygte, mens I kun lige er startet. Som han selv siger, så kan han miste mange kunder på Jeres navn, mens I, da I er så nye har nemmere ved at få Jer et nyt velklingende navn.
Avatar billede brandy Nybegynder
13. marts 2001 - 16:56 #49
Enig! Det er bedre at være originale.

[Brandy]
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 17:45 #50
For det første så har vi IKKE taget de knapper nogen steder fra!
VI har selv lavet dem!
Helt ærligt!
Parazite gi`mig adressen til den side du har set de knapper der skulle ligne vores knapper så forfærdeligt meget!
På vores forside vil der stå fremover at vi ikke har noget med ljweb at gøre!
Vores firma har kørt i et år, det kan godt være at i ikke syntes det er så lang tid men første gang vi hører at der er en anden der hedder ljweb er idag på eksperten!
Vi har aldrig set han site før nu!
Og vi er på ingen måde ude på at \"stjæle\" hans kunder!
Og desuden har vi allerede overvejet at skifte navn!
Så det kan godt være at ljweb kan få fat i domaænet!
Men vi har stadig ret til at hedde LJ-webDESIGN
Og vi bliver sku lidt kede af det fordi at der ikke er nogen der kan se det fra vores side!
Helt ærligt!
Vi har fået et firma op og kører, vi ved ikke hvad det skal hedde så derfor
blev det L for Lars og J for Jens!
Og fordi vi designer hjemmeside webdesign
Det har på ingen måde noget at gøre med ham ljweb!!!!! :~(
Avatar billede brandy Nybegynder
13. marts 2001 - 19:26 #51
Sorbis-->Hvis du ser bort fra de kommentarer der er omkring jeres navn, så er der en god og fornuftig(!) vurdering af jeres site, som i kan vælge at tage til jer og måske lave lidt om. Det er altid...i hvert fald nogle gange, godt at få andre til at kritisere/vurdere sine designs. Selvom man er træt af at høre alt det negative, så kan det godt bruges til noget alligevel!

Held og lykke med jeres virksomhed!

[Brandy]
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 20:40 #52
Brandy-->Tak!
Avatar billede brandy Nybegynder
13. marts 2001 - 20:43 #53
No problem!

[Brandy]
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. marts 2001 - 20:48 #54
Måske flot, men IKKE brugervenligt.

Du tager uden advarsel al kontrol fra brugeren mens den der flash kører. Det er ca lige så uhøfligt som at tage en fyr i nakken og smide ham ud af bussen.
Du skal have en mere end god grund til det for at undgå at alle der ser det skal beslutte at DU er en psukopat.

Lad klienten vælge. Giv ham et par kanpper så han kan sige \"se intro\" eller \"skip intro\" (det har også den fordel at du får mere tid til at preloade (jeg fik hakker i flashen pga forsene filer) :)

Selve siden er køn, langt kønnere end jeg forventede efter at have været tvangsindlagt til den ikke alt for gode intro. Som webfirma må i da ønske at folk kommer tilbage og kikker på jeres sider IGEN. Men den nyhedsoplæser er altså ikke sjov mere end een gang.

Det var et spil til Amigaen: \"Elite II\" der udkom i 1993. Spillet var sølle men Introen!! Hvis i kunne lave noget i den retning ville jeg ikke have noget imod at kikke på det igen. Og det ville understrege at I er et webDESIGN firma.

Nå men nok om flashen.

Siden er køn og justerer sig smukt i vinduet. I skulle måske justrere centreringen af teksten så den kommer lidt tilvenstre og er centreret i det synlige hvide areal (ie det meste af menuen også, i smalle vinduer ser teksten ud somom den er placeret forlang tilhøjre.

Sådan nogen knapper indbyder til at føre musen henover dem, så de bør være en del af linket, med samme mouseover effekt.

på bestil siden. billedet ligner en knap og der står bestil nedenunder men det er ikke et link?

billederne i hovedrammen ligger meget lavt på siden (NS6) pårøv at løfte dem så der ikke er mere end en linie op til toprammen.

De argumenter i fremfører på siden \"hvorfor os?\" er så banale at jeg tror i vil klare jer bedre uden den side.

Men alt ialt tror jeg i bliver goe. Bare synd med det navn. Hvad mener Niels og Simon forresten om at de slet ikke er med i navnet?

mvh JakobA
Avatar billede exe-s Nybegynder
13. marts 2001 - 21:01 #55
Jeg syntes ar det er en rigtig flot side. Og en flot flash Intro. Og jeg syntes det ser rigtigt fedt ud med streg koderne. og de der billeder over teksten. men menuen skiller sig alt for meget ud fra resten af designet.
Avatar billede sorbis Nybegynder
13. marts 2001 - 21:28 #56
Tak for komentaren JakobA, Niels og Simon kom først med i år, det var dem der startede Intercore!
LJ-webdesign er en af Intercores \'undersider\' derfor!

og også tak til exe-s!
Avatar billede parazite Nybegynder
13. marts 2001 - 22:25 #57
sorbis : Skal nok lige tage kontakt til ham, jeg så bruge knapperne engang i aften eller i morgen. Får ham til at kommentere herinde.
Avatar billede souledout Nybegynder
29. marts 2001 - 06:32 #58
SORBIS OG LJWEB>>

Hmmm... Det virker som for mig som billedet af et stort firma der totalt nedkæmper ethvert lille initiativ der tilfældigvis benytter sig af ordene \"WEB\" og \"DESIGN\" samtt bogstaverne \"LJ\".PÅ INTERNETTET! Det vil svare til at tage patent på ordet \"tomat\" og derefter stille sig ind i en grønthandel og true enhver kunde der sagde ordet, med bål og brand! Og så overfuser I/du to 13-årige gutter der sikkert knapt nok kender til dit *+?&% firma! Tag lige og vis at du er voksen en gang! Man kunne vel f.eks bare høfligt og venligt oplyse dem om at I altså havde et meget tætklingende navn, og så kunne de lige så høfligt fortælle jer/dig at de skam snart skiftede navn.

Altså... Godt design gutter... men i må hellere skifte navn, for ellers kommer hr LJWEB og slår jer i hovedet med sin store lov-bog!

/SouledOut