Avatar billede madpilot Nybegynder
21. november 2004 - 15:08 Der er 4 kommentarer

underlig brummelyd på onboard lydkort

Jeg har en svag brummelyd i mine hørebøffer.

Hvis jeg slår microfon fra går det væk, men ikke hvis jeg hiver microfonstikket ud, og hvis jeg trykker på en knap i photoshop og holder knappen nede, så går brummelyden væk, og hvis jeg scroller, så går brummelyden også væk.

Hvis harddisken arbejder brummer den mere, men selvom harddisken arbejder og jeg trykker på en knap i photoshop så holder den op med at brumme.

Lyden går også væk når jeg går ind i en mappe.

Jeg havde samme problem i min gamle computer, hvor der også sad et onboard 6ch lydkort, som er det jeg bruger.

Lydkortet hedder SOUNDMAX integrated digital audio.
Avatar billede madpilot Nybegynder
21. november 2004 - 15:11 #1
rettelse: det går ikke væk hvis jeg disabler microfon i windows, kun hvis jeg gør det på mit headsets ledning hvor der sidder en volume ting.

tilføjelse: hvis jeg skubber micstik næsten ind, men ikke helt, så går det også væk, men IKKE når jeg tager stikket helt ud
Avatar billede overloaded Mester
21. november 2004 - 15:14 #2
Oplevede noget lignende med mit onboard lydkort hvor det skrattede i CounterStrike,
Jeg gendinstallerede driveren og det virkede.
Avatar billede madpilot Nybegynder
21. november 2004 - 17:57 #3
lydkortet skulle vidst være ac'97
Avatar billede debuur Nybegynder
21. november 2004 - 20:57 #4
kender dette problem alt for godt - jeg har skiftet driver - justeret diverse indstillinger - mit logitech keyboard kan justere lyden - bruger jeg den så kommer brumme lyden igen - jeg tror ikke jeg får løst mit problem køber derfor et lydkort til ca 200 som jeg så smider i.