Avatar billede madpilot Nybegynder
21. november 2004 - 13:38 Der er 10 kommentarer

Reboot and select proper boot device

Hej eksperter.

Jeg får meddelensen "Reboot and select proper boot device or insert root media in selected boot device" hver gang jeg tænder min computer, men jeg skal blot reboote og så gør den det ikke.
Har også et problem med at før den begynder at indlæse windows xp skal den stå med sort skærm og blinke med en underscore i omkring 20 sekunder.
Og så er der det problem at den står lang tid ved biosskærmen i starten før den loader harddiske og går videre.

system:
asus p4p800-vm
p4 prescott 2.8
512 mb pc2700 nanya
Avatar billede freehelp Praktikant
21. november 2004 - 13:42 #2
1. Enter BIOS by pressing DEL during early startup. (Startup-screen).
2. Select BOOT-device ->
0: CDROM
1: HDD01
2: a:\
3. Save settings and exit BIOS.
4. Reboot and place Windows XP CDROM in CDROM-drive. Reboot again.

Your computer should now boot via the Windows CDROM.
Avatar billede madpilot Nybegynder
21. november 2004 - 13:43 #3
har forsøgt, men deres problemstillinger stemmer ikke overens med min.
Avatar billede freehelp Praktikant
21. november 2004 - 13:43 #4
Avatar billede freehelp Praktikant
21. november 2004 - 13:46 #5
Reboot and select proper boot device or insert root media in selected boot device
----

Det lader jo til din maskine forsøger at boote på andet end din HDDér. Find stadet i bios hvor den næsten hele sikkert står til CDROM og skift til IDE
Avatar billede madpilot Nybegynder
21. november 2004 - 14:27 #6
ja du var inde på noget af det rigtige, men der i bios du omtaler stod den til min harddisk, og det hele var sat rigtigt op.

Men jeg løste problemet ved at hive min defekte hitatchi deskstar ud, og skifte jumpers på min wd1200 om til single. også selve windows starten går meget hurtigere.

Jeg fatter dog ikke at det virkede hvis jeg genstartede den efter den kom med fejlen.
Avatar billede madpilot Nybegynder
21. november 2004 - 14:28 #7
hvordan er det nu jeg giver jeg point?
Avatar billede freehelp Praktikant
21. november 2004 - 14:31 #8
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

men vil ikke have point. Bare tag dem selv
Avatar billede freehelp Praktikant
01. december 2004 - 18:55 #9
Spændende med feedback her!?
Avatar billede freehelp Praktikant
24. december 2004 - 12:47 #10
Kunnne du evt bruge samme tid her nu på feedback, som du brugte da du oprettede spørgsmålet!?