Avatar billede badazz Novice
20. november 2004 - 22:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Meget stort rack kabinet

Hejsa... det er måske ikke lige det rette sted at spørge.. men gør det alligevel..

Jeg har engang set et kæmperack kabinet. på vel ca.. 10-15 unit i højden.. den var bygget til et alm axt board med alt atx psu.. men det var plads til mange harddiskskuffer / cd-rom drev.

Nogle der ved hvor sådan noget kan købes i dk.. eller eventuelt billeder til noget der kunne ligne. så man evt selv kunne smede noget sammen...

Mvh Brian
Avatar billede grunker Nybegynder
20. november 2004 - 22:53 #1
Tag et kik her det findes også i et nummer større
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CCCH005&Fane=CASE,CACC,CACCCUBE

jeg har selv brugt dette og resultatet kan ses her.
http://groups.msn.com/fastone600/mincomputer.msnw?Page=1

godfornøjelse
Jesper Malling (Grunker)
Avatar billede badazz Novice
20. november 2004 - 23:03 #2
glemte at sige at det gerne skal være til rack montering...
Avatar billede grunker Nybegynder
20. november 2004 - 23:09 #3
Det va lige en information der manglede men så prøv at kikke her.
http://www.mixtech.nl/Chenbro5U.php

de sender gerne til danmark men alt foregård på engelsk, og med creditcart.
Men mon ikke der er noget der du kan bruger.

godfornøjelse
Jesper Malling (Grunker)
Avatar billede badazz Novice
20. november 2004 - 23:10 #4
det er jo kun 5U
Avatar billede grunker Nybegynder
20. november 2004 - 23:16 #5
Jep men der er jo ikke nogen derforbyder dig at gøre som man plejer, nemelig et rack kab til putte og så fylder man bare på med alle de disk rack som man har brug for,
dette er den mest økonomiske og fleksible løsning der findes og så bliver stymperne til at håndtere, Eks. en compaq storage array med 15 diske, vejer i omegenen af 50 Kg, og det er meget tungt at håndtere :-(

godfornøjelse
Jesper Malling (Grunker)
Avatar billede badazz Novice
20. november 2004 - 23:24 #6
nej. det er jo lige det... men kan man få sådan nogle "storage array" som IDE??
Avatar billede grunker Nybegynder
20. november 2004 - 23:37 #7
Det tror jeg ikke da ide understøtter 2 units per kanal og mig bekendt ikke har mulighed for extern kabling.
Der findes dog controllers fra 3ware og promise der understøtter MANGE ide diske i en eller flere raid konfigurationer men ingen der har mulighed for extern kabling. det er lige presis grunden til at jeg valgte er Chenbro kabinet til min file server, jeg antog at 6 X 300 Gb var nok plads og det var det  :-)

Jesper Malling (grunker)
21. november 2004 - 18:36 #8
Du kan godt få sådan nogle storage boxe, der er bygget på IDE diske. Jeg kender ikke lige nogle gode links, med ved at de findes.
Avatar billede badazz Novice
14. december 2004 - 00:16 #9
lukket