Avatar billede jimped Nybegynder
20. november 2004 - 22:06 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Trådløs hastighed

Jeg har skiftet til en trådløs bredbåndsforbindelse. Routeren står i stuen, og computeren med netkort i et værelse. Signalstyrken til netkortet er desværre kun "meget lav". Betyder dette lavere internet-hastighed end hvis signalstyrken havde været højere, eller er det vigtigste, at der trods alt er forbindelse?
Avatar billede turengaartil Nybegynder
20. november 2004 - 22:10 #1
Der skulle ikke være sammenhæng mellem signalstyrke og hastighed... men der er større risiko for afbrudelser med et svagt signal (f.eks. hvis en dør bliver lukket...)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
21. november 2004 - 00:13 #2
Tips: Hvis mulig så flyt router/antenner væk fra metal/230 ledninger; det gav hos mig ~10 procentpoint bedre signal at flytte den ~1 meter væk fra 'master' computer.

Læs historien her:
http://www.eksperten.dk/spm/554277
Avatar billede jimped Nybegynder
23. november 2004 - 21:56 #3
Tak for svarerne. Vil I have point, må I lige lave svar i stedet for kommentarer.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. november 2004 - 22:23 #4
Fik du løst/forbedret dit system ? Evt. ved at flytte på Routeren's placering ?

Jeg vil ikke mene at internet HASTIGHEDEN vil blive laverer.
Du har typisk en såkaldt 11Mbit (eller bedre - i medvind - ned ad bakke) trådløs og det pt. højeste internet man ka' få som privat person er 2Mb... Så hvis hastigheden blivere lidt laverer pga. retransmission så der vil ikke være noget problem der.

Jeg ved så ikke om signalet er mere følsomt overfor elektrisk støj fra andre elektriske 'dimser' i hjemmet - med måske evt. afbrydelser undervejs ?
Avatar billede turengaartil Nybegynder
23. november 2004 - 23:28 #5
svar
Avatar billede jimped Nybegynder
24. november 2004 - 20:52 #6
Jeg flyttede routeren ind i et andet rum, og det har hjulpet på signalstyrken. Og faktisk også lidt på hastigeheden synes jeg, men det kan jo være fordi signalet nu ikke forsvinder engang imellem.