Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 21:47 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

Hjælp Spywares

når jeg starter internet explorer kommer der en side frem, og jeg kan ikke fjerne den lige meget hvad jeg gør :(

Hvordan fjernere jeg den

(tror det er en spywares) ting noget

HJÆÆÆLP MIG!
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2004 - 21:50 #1
Hent Ad-AwareSE eller spybot, og rens maskinen, du kan hente dem på www.spywarefri.dk
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 21:52 #2
jeg kan ikke finde der hvor jeg downloader det
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 21:52 #3
Lad os se, hvad en HijackThis-log viser.

Hent Spybot og HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer og genstart.

Derefter kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede sendell Nybegynder
19. november 2004 - 21:53 #5
Avatar billede sendell Nybegynder
19. november 2004 - 21:53 #6
:)
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 21:54 #7
det prøver jeg :P
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 21:54 #8
Direkte link til HijackThis: http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2004 - 21:57 #9
Alt hvad du mangler, ligger under værktøjer hos spywarefri.
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 22:00 #10
Per56 >>>> det er desværre ikke altid nok. Det er nogle gode programmer, vi har liggende under værktøjer, men ofte er der alligevel behov for at ”rense” ved hjælp af HijackThis.
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 22:27 #11
når jeg klikker på internet ikonet virkere det igen, men ligese snart jeg bruge knapperne på tastaturet "søg" "my home" og dem der går til internet sider kommer den stadig frem :(

HJÆLP!
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 22:35 #12
Kopier en HijackThis-log herind, som jeg før har skrevet ;-)
Avatar billede kenp Novice
19. november 2004 - 22:41 #13
tjaa du kunne have lyttet til ham som skrev at du skulle smide en log-fil herind frem for bare at accepter ukritisk fra dem som har lagt et svar.
Avatar billede peet-49 Novice
19. november 2004 - 22:47 #14
http://www.eksperten.dk/spm/563172
Her er nogle point retur.
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 23:10 #15
intet af det jeg har fået af vide virker :( desvære

(nemmere at formatere :P)
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 23:10 #16
men i får point
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 23:21 #17
Clince >>>> prøv at komme med den HijackThis-log, som jeg skriver.

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe

Kør Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind i tråden.
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 23:35 #18
oka
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 23:36 #19
Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 23:36:12, on 19-11-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\Programmer\Winamp\Winampa.exe
C:\WINDOWS\System32\rvtl10rdfxvuthd.exe
C:\programmer\steam\steam.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Winamp\Winamp.exe
c:\programmer\internet explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Clince\Skrivebord\hijackthis.exe

O2 - BHO: (no name) - {467FAEB2-5F5B-4c81-BAE0-2A4752CA7F4E} - C:\WINDOWS\System32\F73DB7~1.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [Control handler] C:\WINDOWS\System32\rvtl10rdfxvuthd.exe
O20 - AppInit_DLLs: 2nr28etott8ipcll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll.dll
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 23:36 #20
dette ?
Avatar billede kenp Novice
19. november 2004 - 23:40 #21
Der mangler vist hele den nederste del af den logfil! du skal have det hele med! men uden problemer du har snavs inde på din computer.
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 23:40 #22
Jeps!

Download denne engangsscanner: http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i fejlsikret tilstand (F8 i opstart) og kør mwav.exe – aktiver så den scanner mest muligt.

Efter scanningen genstartes normalt.

Du mangler at få opdateret Windows og IE med minimum Service Pack 1. Besøg Windows Update. Alternativt kan SP1 hentes her: http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Efter en opdatering, kopieres en ny HijackThis-log herind i tråden.
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 23:42 #23
oka :P først i morgen oka ? er rimlig træt og skal på arb.
Avatar billede resist Nybegynder
19. november 2004 - 23:46 #24
Du vender bare tilbage med en frisk og opdateret log i morgen ;-)
Avatar billede clince Nybegynder
19. november 2004 - 23:53 #25
oka