Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 10:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ja før, men nu, næh...

I går kunne jeg ligepludselig ikke komme online, efter at have installeret WinME. Ok, tænkte jeg, mit kabelmodem modtog heller ikke noget signal fra mit netværks kort, så måske var det dødt. Men næh, jeg prøvede det på min brors maskine, og der virkede det fint.

Jeg fandt senere ud af, at det tilsyneladende ikke modtager signal, når jeg har kabel i mit netkort nr 2. mærkeligt??? JA!

Modemmet til netkort1 kører med et RJ45 stik, mens det andet har et oldgammelt blah (kan ikke huske hvad det hedder) stik.

Nogen der aner hvad problemet kan være???
Avatar billede devia Nybegynder
13. marts 2001 - 11:00 #1
WinME :)
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 11:02 #2
Hvordan kan WinME have noget at gøre med det, når det slet ikke har kontakt helt ude i BIOS\'n??? Øøøøh...
Avatar billede seider Nybegynder
13. marts 2001 - 11:07 #3
har du husket at give begge netkort et ip nummer og sikre dig at der ikke er konflikt mellem noget andet hardware (vil tro med 99 % sikerhed at det er problemet -:>)

/* seider */
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 11:10 #4
Det er FØR den overhovedet loader Windows. Netkortene søger overhovedet ikke efter noget som helst under boot eller noget...
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 11:32 #5
Skiftede PCI slots, nu funker det ;o)