Avatar billede abccracker Nybegynder
13. marts 2001 - 10:49 Der er 9 kommentarer

Saml en computer

Er der et firma, eller lign. der samler ens computer, hvis man selv har købt delene???
Eller kan man godt selv finde ud af det???
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
13. marts 2001 - 10:52 #1
Det kan man godt selv finde ud af :-)

Det er ikke så svært, bare man ta\'r det stille og roligt....
Avatar billede makse Nybegynder
13. marts 2001 - 10:53 #2
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 11:03 #3
jeg har gjort det som totalt hardware anal-alfabet :)... Læs din motherboard manual RIGTIG godt igennem forfra og bagfra og så én gang til... så går du ikke galt i byen...
Avatar billede jonaslis Nybegynder
13. marts 2001 - 11:30 #4
Der ER firmaer der samler, men ser nok helst nogle dele købt der! Pris ca. 600,00, men hvad med lidt hjælp fra en ven?
Avatar billede jonaslis Nybegynder
13. marts 2001 - 11:30 #5
Der ER firmaer der samler, men ser nok helst nogle dele købt der! Pris ca. 600,00, men hvad med lidt hjælp fra en ven?
Avatar billede peterql Nybegynder
13. marts 2001 - 22:02 #6
Jeg har selv et firma der engang samlede pc\'ere efter kundernes ønsker. Det er ikke så svært, vær dog omhyggelig med afledning af statisk elektricitet og indstillinger på motherboard. Nu om dage sælges jumperløse motherboards, hvilket gør arbejdet meget lettere. Start iøvrigt med at montere motherboardet og derefter diskene i kabinettet. Lav en pæn og ordentlig kabelføring, brug gerne kabelbindere til at holde ledningerne sammen. Grunden til at jeg holdt op med at samle pc\'ere var indførelse af EMC-direktivet. Det betyder at en pc skal være CE-mærket og leverandøren skal kunne levere dokumentation herfor, hvilket er umuligt når man ikke bygger to ens pc\'ere.
Du kan dog godt selv samle en pc, det er ikke så svært endda og resultatet plejer at blive rigtigt godt, men også dyere end en færdigsamlet. Grunden til at samle selv er jo at ,man vil have de bedste stumper fra diverse fabrikanter, og det er altså dyere end en standard pc.
God fornøjelse.
Avatar billede gizkor Nybegynder
14. marts 2001 - 10:58 #7
det bliver da ikke dyrere at samle sin egen computer, prøv at tage en hvilken som helst fona-computer og sammenlign prisen med hvad den ville koste at bygge selv.
Grunden til at saml-selv computere kan virke dyre er jo fordi man bliver fristet til at vælge state-of-the-art komponenter hele vejen igennem - og det koster naturligvis!
Køber du et færdigt system, ender du også med at betale en mindre formue for en softwarepakke som du efter al sandsynlighed ikke har brug for!
Avatar billede vuffe Nybegynder
14. marts 2001 - 13:14 #8
Gå til din lokale edb-forhandler, han vil sikkert gerne samle det, men det har sin pris. Få hellere en ven til at hjælpe med det, eller få hjælp her på eksperten.
Avatar billede kaspernygaard Nybegynder
21. marts 2001 - 15:34 #9
Jeg samler den gerne for dig, installere Windows og drivers. Jeg bor i Vejle.