Avatar billede dkoclni Nybegynder
19. november 2004 - 13:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Magnetkortlæser til database og sygesikringsbevis

Er der nogle der ligger inde med information om hvad og hvordan man bære sig ad med at aflæse informationerne fra et sygesikringsbevis OG få disse indsat i de rigtige felter på skærmen (brugergrænsefladen til en access database).
Jeg har nemlig kigget en del på forskellige magnetkortlæsere, men alle dem jeg har fundet, skal man selv progammere et interface mellem data fra læseren og indsættelsen af data i brugergrænsefladen.
Findes der ikke programmer hvor jeg bare definere at "dette" skal i "dette" felt osv.????
Avatar billede heidi_j Nybegynder
25. november 2004 - 14:59 #1
De info der ligger på et sygesikringskort er fuldstændig de samme som ligger i stregkoden du også finder på det - nemlig CPR-nummeret - hverken mere eller mindre...
Avatar billede dkoclni Nybegynder
25. november 2004 - 15:08 #2
Hej Heidi
Jeps, det er jeg med på. Mit spørgsmål går ikke så meget på hvad der ligger hvor, men at jeg skal have data ud af kortet og indsat i x antal tekstfelter i en brugergrænseflade. Så vidt jeg har læst mig til er der to muligheder inden for magnetkortlæsere:
1. Forbindelse via serielporten og software på computeren til aflæsning og behandling af data herfra.
2. Forbindelse via tasturporten, som sender data fra læseren i form af tekst, som var det indtastet på tasteturet.

Løsning 1 er klart at foretrække (så vidt jeg kan se) da 2'eren betyder at ALT hvad der ligger på kortet af data bliver sprøjtet ud på skærmen der hvor curseren måtte befinde sig. Men da jeg kun er interesseret i nogle enkelt informationer (cpr, navn og adresse) og at disse skal indsætte i specielle felter på skærmen, er 2'eren ikke en mulighed (igen - så vidt jeg ved...).
Håber det gjorde mit spg. lidt mere klart....
Avatar billede dkoclni Nybegynder
09. april 2008 - 09:09 #3
lukker spg.